ЯК ЗАХИСТИТИ СЕБЕ СПОЖИВАЧАМ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ?

Версія для друкуВерсія для друку

ЯК ЗАХИСТИТИ СЕБЕ СПОЖИВАЧАМ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ? Про це йшлося під час семінару-навчання із громадськими активістами, секретарями сільських рад та представниками районних структур, який відбувся сьогодні, 1 серпня. У засіданні брали участь голова райдержадміністрації Тетяна Качаненко, перший заступник голови райдержадміністрації Сергій Сіряченко, заступник голови райдержадміністрації Ігор Нестеренко.

Для обговорення присутнім були запропоновані наступні питання порядку денного: розширення доступу до безоплатної правової допомоги мешканців Лубенського району та обговорення плану реалізації правопросвітницької кампанії «Чесна платіжка»; відповідальність за несплату аліментів, суспільно-корисні роботи як дієвий спосіб виконання рішень; адміністративні послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану. Усі порушені проблеми, за словами Тетяни Качаненко, є вкрай важливими для громадян, тому завдання присутніх – розповсюдити отриману інформацію серед населення, щоб захистити людей. Очільниця району вважає за необхідне відновити практику виїзних мобільних груп у населені пункти для максимальної поінформованості населення з важливих юридичних питань та змін законодавства.

Начальник відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги Лубенського місцевого центру БВПД Лілія Ширстова ознайомила з напрямками діяльності місцевого центру, спектром послуг та різними варіантами отримання юридичних консультацій з найрізноманітніших питань.

Під час свого виступу начальниця відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги Лубенського місцевого центру з надання БВПД Лілія Ширстова розповіла, що 4 липня 2019 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року   № 560 «Деякі питання захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг», якою запроваджено державне регулювання цін/тарифів на послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води для населення міст обласного значення та м. Києва.

На опалювальний сезон 2019/20 року постановою встановлено такі граничні ціни/тарифи на послуги для населення

  • з постачання теплової енергії:

у разі оснащення приладами обліку - 1400 гривень за 1 Гкал
(з урахуванням податку на додану вартість);

у разі відсутності приладів обліку - 35,21 гривні за 1 кв. метр (з урахуванням податку на додану вартість);

  • з постачання гарячої води: за умови підключення рушникосушильників до систем постачання гарячої води - 83,66 гривні за 1 куб. метр (з урахуванням податку на додану вартість);

у разі відсутності рушникосушильників - 75,74 гривні за 1 куб. метр (з урахуванням податку на додану вартість).

 

Лілія розповіла про чіткі покрокові алгоритми дій, які допоможуть захистити права споживачів житлово-комунальних послуг. А також надала інформаційні матеріали та зразки документів, для подальшого їх розповсюдження серед населення.

 

Досить ґрунтовно обговорили ситуацію, яку створює ПАТ «Лубнигаз», викликаючи напругу серед населення. Перший заступник голови райдержадміністрації Сергій Сіряченко предметно зупинився на найбільш проблемних питаннях, навівши конкретні приклади та надавши відповідні роз’яснення. Нині мешканці почали масово отримувати повідомлення з так би мовити наявністю суттєвої заборгованості, погрози щодо примусового припинення газопостачання, нав’язування щодо купівлі газових лічильників певного типу, зобов’язання щодо перевірки систем газопостачання лише відповідними організаціями. Такі випадки – непоодинокі і нерідко населення через брак юридичних знань  опиняється у залежності від газового підприємства. Сергій Сіряченко вкотре наголосив і попросив довести до відома населення:

  •  будь-яка співпраця з підприємством починається з укладення договору;

  • перш ніж вимагати сплатити кошти за повірку систем газопостачання, відповідна структура проводить необхідні роботи і складає акт, який підписують обидві сторони. До того ж, подібні повірки здійснює будь-яка ліцензійна організація і людина має право на власний розсуд її обирати.

  • підприємство газопостачання не має права відключити споживача без попереднього повідомлення із зазначенням підстав.

За словами Сергія Сіряченка, з газовим підприємством було домовлено, що перед перевіркою сільського населення повідомляються органи місцевого самоврядування. Однак, підприємством ці домовленості не дотримуються. Зі свого боку райдержадміністрація акумулює звернення від населення, надає необхідні роз’яснення та консультації. Населенню радять уважно вичитувати документи, які вони отримують, не поспішати ставити підпис і тим більше сплачувати за послуги, яких не отримували. У разі виникнення спірних і незрозумілих питань завжди можна звернутися до місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Лубенський  місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги : м. Лубни, вул. Монастирська, 17 (в дворі суду), тел.(05361)77-479 –приймальня.

Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги  0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України.

 

 

Наверх ↑