ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОРІХІВКА-ЦЕГЛА" 43469212 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 37560, Полтавська обл., Лубенський р-н, село Оріхівка
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачається промислова розробка Засульського родовища суглинків у Лубенському районі Полтавської області. Запаси корисної копалини були вивчені і підраховані в ході геолого-економічної оцінки ТОВ «Магма» у 2022 р. Відповідно до протоколу ДКЗ №5561 від 16.03.2023 року балансові запаси корисної копалини склали - 87,0 тис. м3. За результатами робіт встановлено відповідність глинистої сировини та готової продукції до вимог чинних державних стандартів: ДСТУ Б В.2.7-60-97 «Сировина глиниста для виробництва керамічних будівельних матеріалів. Класифікація». Балансові запаси суглинків придатні в шихті за природним заляганням (суглинок темно-бурий 70 %, суглинок бурий 30 %), для виробництва методом пластичного формування в умовах природного сушіння протягом 8-12 діб, терміном випалу 48 годин, при температурі випалу 980-1020 °С цегли керамічної рядової повнотілої марки 100 за міцністю, F-25 за морозостійкістю відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.7-61:2008 "Цегла та камені керамічні рядові і лицьові. Технічні умови". Забезпеченість підприємства запасами суглинків складає понад 10 років при річній продуктивності кар'єру з їх видобування в кількості 7,9 тис. м3.
Технічна альтернатива 1.
Видобування суглинків Засульського родовища здійснюватиметься «сухим» відкритим способом, по автотранспортній системі розробки із зовнішнім розміщенням розкривних порід у вигляді валів по периметру кар’єру. Розкривні породи, до яких віднесено грунтово-рослинний шар та шар зачистки, будуть зніматися бульдозером ДЗ-170. Корисна копалина також згортатиметься бульдозером, з подальшим навантаженням екскаватором ЕК-14( об’єм ковша-0,5 м3) у автосамоскид МАЗ-5511 вантажопідйомністю 10 т і транспортуватиметься на відстань 1000 м до приймального бункеру цегельного заводу ТОВ «Оріхівський цегельний завод», що буде головним споживачем корисної копалини. На роботах по розробці родовища планується залучати техніку, яка працює виключно на дизельному паливі. Рекультивація земель, порушених гірничо-видобувними роботами передбачається після завершення його відпрацювання під сільськогосподарські потреби (пасовище), а укоси бортів рекультивується під кущо- та лісонасадження.
Технічна альтернатива 2.
В якості альтернативи може розглядатися розробка родовища відкритим кар’єрним способом із застосуванням бульдозерної та екскаваторної техніки з електромеханічним силовим приводом. Ця альтернатива не розглядається в якості основної, оскільки коефіцієнт корисної дії такої техніки нижче, ніж у техніки з дизельним приводом. В умовах зазначеного родовища даний спосіб є недоцільним та економічно не виправданим. Кар’єрна техніка з дизельним приводом є в наявності у ТОВ «ОРІХІВКА-ЦЕГЛА».
Технічна альтернатива 3.
Нульова (відмова від розробки родовища). Відмова від реалізації планованої діяльності призведе до відмови від видобування суглинку, як сировини для виробництва цегельної продукції для ТОВ «Оріхівський цегельний завод», що призведе до зменшення будівельної продукції в регіоні та пошуку нового джерела сировини для цегельного заводу або його ліквідації. Технічна альтернатива 1 є загальноприйнятою і використовується на усіх аналогічних кар’єрах. З метою уникнення збільшення собівартості готової продукції інші технічні альтернативи не розглядаються.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Полтавська обл. Лубенський р-н Оріхівка
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Лубенська міська територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Полтавська обл., Лубенський р-н, Оріхівка, .
Засульське родовище суглинків розташоване в адміністративних межах Лубенської територіальної громади, в 0,7 км на північ від с. Оріхівка Лубенського району Полтавської області. Районний центр Лубни знаходиться за 18,0 км на південний захід від родовища, а найближча залізнична станція Ромодан за 6,0 км на північний схід. Родовище обмежене зі сходу кар’єром Оріхівського родовища цегельної сировини, з півночі - лінією газопроводу середнього тиску, що проходить фактично по лінії північного контуру ділянки, приблизно по осі схід - захід проходить ЛЕП - 10 кВ, що розділяє ділянку на дві частини північну та південну: які будуть розроблятися єдиною кар’єрною виробкою, а лінія ЛЕП буде перенесена.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Полтавська обл., Лубенський р-н, Оріхівка, .
Територіальна альтернатива 2 не розглядалася, оскільки, вибір альтернативних варіантів розміщення обмежений наявністю розвіданих і затверджених запасів корисної копалини, з точною географічною прив’язкою.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічний вплив планованої діяльності носить позитивний характер. Промислова розробка Засульського родовища суглинків сприятиме створенню нових робочих місць, забезпечить підприємство якісною сировиною та сприятиме зайнятості місцевого населення. Діюче підприємство забезпечить надходження сплачених податків до бюджетів всіх рівнів, в тому числі сплати рентної плати за користування надрами. Все це сприятиме покращенню загальної соціально-економічної ситуації регіону, а прийняті природоохоронні заходи забезпечать мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на умови життєдіяльності та здоров’я місцевого населення.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Ділянка, що готується до розробки, площею 2,2 га, знаходиться на території Засульського родовища суглинків. До розкривних порід на родовищі віднесений грунтово-рослинний шар, що присутній на всій площі родовища та шар зачистки. Потужність грунтово-рослинного шару коливається від 0,6 до 0,8 м. Загальний об’єм розкривних порід становить 16,8 тис. м3, з них: об’єм грунтово-рослинного шару становить 15,0 тис. м3, шар зачистки - 1,8 тис. м3. Корисна копалина родовища представлена суглинками четвертинного віку сумісною потужністю від 4,3 м до 6,0 м, в середньому – 5,2 м. Запаси корисної копалини в цілому складають 87,0 тис.м3. Запланований річний видобуток суглинку складатиме 7,9 тис.м3. Враховуючи технологічні особливості добування суглинків, а також досвід розробки подібних родовищ, приймається транспортна система розробки родовища. При цьому розташування відвалів розкривних порід - зовнішнє, ґрунтово-рослинний шар згортається селективно за допомогою бульдозеру ДЗ-170 у вали по периметру кар’єру. Шар зачистки так само згортається у тимчасові бурти по периметру кар’єру. Бульдозером, корисна копалина буде розроблятися переміщенням з верхньої частини родовища донизу, до бровки існуючого кар’єру. Далі, корисна копалина одноківшевим гідравлічним екскаватором ЕК-14 із обсягом ковша 0,5 м3 навантажується у автосамоскид МАЗ-5551, вантажопідйомністю 10 т і транспортується до приймального бункеру цегельного заводу. Видобутий суглинок буде реалізуватись підприємству ТОВ «Оріхівський цегельний завод», яке в подальшому буде виготовляти цеглу і реалізовувати її споживачам. Корисна копалина родовища не обводнена, а тому в процесі експлуатації не передбачається примусового водовідведення кар’єрних вод. Загальна кількість працівників безпосередньо на кар’єрі – до 6 чоловік.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні обмеження в період реалізації планованої діяльності обумовлюються нормативними документами, які регламентують безпеку навколишнього середовища, а саме: Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»; Закон України «Про управління відходами»; Закон України «Про охорону атмосферного повітря»; Закон України «Про охорону земель»; Водний кодекс України; Земельний кодекс України; Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів; затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 р. № 173. Планована діяльність не повинна спричиняти розвиток захворюваності місцевого населення.
щодо технічної альтернативи 2.
Екологічні обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України з дотриманням нормативів граничнодопустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище та співпадають з технічною альтернативою 1.
щодо технічної альтернативи 3.
Не розглядаються за недоцільністю, оскільки технічна альтернатива 3 передбачає відмову від провадження планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання розмірів санітарно-захисної зони; дотримання прибережно-захисної смуги, дотримання дозволених рівнів акустичного забруднення; дотримання значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів; організація спеціально відведених та відповідно обладнаних місць для зберігання відходів. Розробка родовища в межах розвіданих і затверджених запасів.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, оскільки територіальна альтернатива 2 відсутня.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
При розробці родовища забезпечити заходи із інженерної підготовки та захисту території у межах ліцензійного контуру від несприятливих природних явищ (зсуви, ерозія схилів, підтоплення, осушення тощо), що можуть потенційно бути викликані роботою кар’єру. Заходи будуть розроблятися з урахуванням результатів інженерно-геологічного вишукування та наявної інфраструктури, а саме встановлення попереджувальних захисних та огороджувальних конструкцій, облаштування майданчику для стоянки техніки і обслуговування транспорту (спецтехніки), розміщення мобільного вагончику, облаштування місць тимчасового зберігання відходів, встановлення біотуалетів, заходи щодо захисту розробки від підтоплення та забруднення поверхневих водойм зливовими водами.
щодо технічної альтернативи 2.
Необхідний обсяг еколого-інженерної підготовки та захисту території співпадають з технічною альтернативою 1.
щодо технічної альтернативи 3.
Не розглядаються за недоцільністю, оскільки технічна альтернатива 3 передбачає відмову від провадження планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1.
В складі проектної документації будуть передбачені заходи по забезпеченню охорони навколишнього природного середовища згідно з чинними в Україні нормами та правилами.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, оскільки територіальна альтернатива 2 відсутня.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Можливі впливи планованої діяльності на довкілля включають: - на клімат і мікроклімат: вплив не передбачається. - на атмосферне повітря: допустимий вплив. Під час провадження планованої діяльності атмосферне повітря зазнає впливу за рахунок викидів забруднюючих речовин від роботи двигунів спецтехніки, викидів пилу під час проведення розкривних робіт та видобутку корисної копалини. - шумовий вплив: допустимий вплив. Шумове навантаження від роботи спецтехніки буде в межах норми і не може завдати негативного впливу на оточуюче природне середовище та здоров’я людей. - на ґрунти: допустимий вплив. Технологічна схема розкривних робіт включає розробку верхнього ґрунтово-рослинного шару, який складуватимуть у тимчасові бурти, що після повного відпрацювання родовища буде використаний для рекультивації порушених гірничими роботами земель. - на геологічне середовище: допустимий вплив. Виконання видобувних робіт на родовищі супроводжується порушенням стану земельних ресурсів та надр, у вигляді деформації денної поверхні. Після повного відпрацювання родовища буде проведена рекультивація порушених гірничими роботами земель. - на водні ресурси: допустимий вплив. На питні потреби планується використання бутильованої привізної води. Відведення господарчо-побутових стоків здійснюватиметься у бак мобільної туалетної кабіни (біотуалету) з подальшим вивезенням спеціалізованими підприємствами на очисні споруди біологічного очищення. Корисна копалина не обводнена, а тому скиду кар’єрних вод у гідрографічну мережу не передбачається. - на гідрогеологічне середовище: допустимий вплив. Кар’єрні води, що формуватимуться за рахунок лише атмосферної складової будуть повністю витрачатися на технічні потреби та губитися під час поливу забоїв та автодоріг. Воронка депресії не формуватиметься. - рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: допустимий вплив. Планова діяльність буде мати локальний вплив на флору і фауну, за рахунок вилучення ділянки та зняття ґрунту з рослинним шаром, підвищеного шуму під час робіт по розробці родовища (фактори тривоги тварин). Розкривні породи заскладовані у тимчасові бурти, після повного відпрацювання родовища, будуть використані для рекультивації порушених гірничими роботами земель, що забезпечить відновлення природньої рівноваги. - від утворення та поводження з відходами: вплив не передбачається. Під час провадження планованої діяльності утворюється незначна кількість відходів, які зберігатимуться у спеціально відведених місцях у герметичних контейнерах, з подальшою передачею їх на видалення, розміщення, захоронення, утилізацію згідно укладених договорів зі спеціалізованими (ліцензованими) підприємствами. - навколишнє соціальне середовище (населення): позитивний вплив. Об’єкт планованої діяльності не створює негативного впливу на соціальні умови життєдіяльності та здоров’я місцевого населення. Найближча житлова забудова розміщена на відстані 0,1 та 0,36 км на захід та південний схід відповідно в с. Оріхівка. Серед головних позитивних аспектів необхідно виділити – сплату податків до державного та місцевого бюджетів, а також забезпечення зайнятості місцевого населення, що покращує соціально-економічне становище регіону. Впровадження планованої діяльності є відчутним внеском у розвиток як регіональної економіки так і економіки України в цілому. - навколишнє техногенне середовище: вплив не передбачається. Планова діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умови комплексного дотримання правил експлуатації промислового об’єкту.
щодо технічної альтернативи 2.
Можливі впливи планованої діяльності на довкілля аналогічні технічній альтернативі 1. Можливе лише зменшення кількості викидів у атмосферне повітря за рахунок використання техніки з електромеханічним силовим приводом.
щодо технічної альтернативи 3.
Не розглядаються за недоцільністю, оскільки технічна альтернатива 3 передбачає відмову від провадження планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види впливу на довкілля можливі в межах санітарно-захисної зони та в межах території існуючої земельної ділянки відведеної під провадження планованої діяльності.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, оскільки територіальна альтернатива 2 відсутня.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст.6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-VIII від 23 травня 2017 року. Планова діяльність підпадає під закон про ОВД відповідно до статті 3 частина 3 пункт 3 - видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельнихділянок з відповідним цільовим використанням.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на
довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Спеціальний дозвіл на користування надрами (видобування) Засульського родовища суглинків
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Державною службою геології та надр України,
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Полтавської обласної державної адміністрації, 36000, м. Полтава, вул. капітана Володимира Кісельова, 1, eko@adm_pl.gov.ua, +38(0532)56-95-08, Директор департаменту - Олейніков Сергій Олексійович
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}