ПУБЛІЧНИЙ ЗВІТ голови Лубенської районної державної адміністрації про стан економічного, соціального та культурного розвитку району за 2017 рік
«Всі повинні бути відповідальними перед людьми»
ПУБЛІЧНИЙ ЗВІТ
голови Лубенської районної державної адміністрації про стан економічного,
соціального та культурного розвитку району за 2017 рік
Шановні колеги, другий рік поспіль відповідно до Закону України «Про державну службу» голова райдержадміністрації виступає з публічним звітом. Вважаю, що це хороша можливість налагодити конструктивний діалог з громадськістю, залучити громадських активістів до співпраці та спільного вирішення проблем. Адже минулий рік, хоч і був складним і нестабільним передовсім у суспільно-політичному плані, проте видався напрочуд продуктивним. Нам вдалося реалізувати чимало задумів і завершити більшість проектів, спрямувати значні кошти на ремонт та реконструкцію доріг, тісна співпраця з депутатами та сільськими головами не залишилася непоміченою і втілилися у соціально-важливих проектах.
Саме тому одним з пріоритетних напрямків нашої роботи у 2017 році було зміцнення співпраці між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади, адже лише в консолідації зусиль та в діловому партнерстві можна досягти успіху, тим більше, що в нас одна мета – поліпшення добробуту людей.
Незважаючи на непростий час, результати є, і вони досить вагомі, хоч і не такі, як хотілося б. Вдалося нарешті зрушити з місця процес відновлення доріг. Це важкий та повільний процес, ускладнений постійним руйнуванням дорожнього покриття важковаговим транспортом, проте потрібно було з чогось починати. Мабуть, вперше за багато років звернули належну увагу на галузь спорту, розпочавши з будівництва майданчиків зі штучним покриттям. Суттєво зміцнили матеріальну базу освітніх закладів, продовжили роботу з енергозбереження. Привели до ладу меморіал «Голодомор-33», до якого приїздять люди з усіх куточків області, аби вклонитися пам’яті безвинно втрачених життів.
Лубенська райдержадміністрація впродовж усього 2017 року працювала над реалізацією заходів, передбачених Програмою економічного і соціального розвитку Лубенського району на 2017 рік, що дозволяють забезпечити системний підхід до розвитку територій, правильно перерозподілити ресурси з урахуванням їх обмеженості відповідно до пріоритетів державної регіональної політики.
Зважаючи на новий досвід децентралізації, довелося вибудовувати нові принципи взаємодії з новоствореною Засульською об’єднаною громадою, передавати майно, змінювати модель керування районом, адже межі району залишилися незмінними і певні функції залишилися у віданні райдержадміністрації. Ведеться також планомірна робота з подальшого об’єднання громад. Вже є певні напрацювання та плани, але втілювати їх будемо вже у році нинішньому.
Фінансова самодостатність
В 2017 році планові показники місцевих бюджетів Лубенського району виконано на 125,5 %. До загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло 50 млн.748,7 тис. грн., а перевиконання дохідної частини бюджету склало 10 млн. 966,6 тис. грн.. У власних доходах загального фонду найбільшу питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб (46,2%) фактичні надходження якого склали 23 млн. 439,6 тис.грн., плата за землю (29,2%), - 14 млн. 808,0 тис.грн., та єдиний податок (21,9%) – 11 млн.099,1 тис.грн..
Податкові надходження на 1 жителя району в 2017 році склали 3414 грн. Найвищі показники досягнуто у Снітинській сільській раді – 3558 грн. та Калайдинцівській сільській раді – 2569 грн. Найнижчі – в Остапівській (1296,55) та Новооріхівській (1296, 72).
Видатки бюджету району за загальним фондом проведено на суму 271млн. 756,7 тис.грн., а саме:
-
на утримання закладів освіти використано 43 млн. 630,9 тис.грн.,
-
охорони здоров’я – 15 млн. 784,4 тис.грн.;
-
соціального захисту та соціального забезпечення – 170 млн. 230,8 тис.грн.;
-
державного управління – 13 млн. 619,3 тис.грн. ;
-
культури – 9 млн. 351,2 тис.грн.;
-
фізичної культури та спорту – 841,0 тис.грн.;
В 2017 році кредиторської заборгованості по захищених статтях видатків бюджету в установах району не допущено.
Проблемним для Лубенського району є легалізація робочих місць, що дало змогу наповнювати бюджети усіх рівнів, над чим продовжимо працювати спільно із відповідними службами та сільськими радами.
Соціальний захист населення Лубенського району у 2017 році
Актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати.
Станом на 1 січня 2018 року в районі відсутня заборгованість із виплати заробітної плати.
Протягом 2017 року проведено 24 засідання районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, в яких взяв участь 51 роботодавець: 21 юридична особа та 30 фізичних осіб-підприємців. За результатами проведених засідань легалізовано 8 робочих місць. Проведено обстеження 11 районних суб’єктів господарської діяльності, за результатами спостережень легалізовано 8 робочих місць.
З метою посилення функцій соціального захисту працівників на підприємствах, в установах та організаціях району зареєстровано 59 колективних договорів, змін та доповнень до них.
Відповідно до Програми зайнятості населення Лубенського району на 2013-2017 роки в 2017 році створено 58 тимчасових робочих місць в управлінні соціального захисту населення. Для проведення фінансування витрат на оплату праці безробітних осіб, залучених до виконання громадських робіт, з районного бюджету використано 110,5 тис. грн.
Одним із основних завдань управління соціального захисту населення є призначення та виплата всіх видів державної допомоги та компенсацій, надання пільг та субсидій.
Призначено та виплачено допомоги сім’ям з дітьми, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям 3670 особам на суму близько 45 млн. грн..
Грошове забезпечення прийомним батькам та державну соціальну допомогу дітям-сиротам призначено 7 прийомних сім’ям і 2 дитячим будинкам сімейного типу на суму 1108,5 тис. грн.
Допомога по догляду за 80-ти річними пристарілими та інвалідами І групи виплачена 205 особам на суму більше 66 тис. грн.
Державну соціальну допомогу призначено 121 особі, що не мають права на пенсію.
19 особам виплачено матеріальну допомогу військовослужбовцям, звільненим з строкової військової служби.
На обліку в районі перебуває 264 сім’ї внутрішньо переміщених осіб, допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, отримують 134 сім’ї, на що використано кошти державного бюджету в сумі 247 тис. грн.
Протягом 2017 року звернулися вперше чи повторно за житловою субсидією 2903 осіб. Станом на 1 січня 2018 року субсидію на житлово-комунальні послуги отримують 8466 сімей, нарахування за 2017 рік складають близько 98 млн. грн.
Субсидію на тверде паливо та скраплений газ призначено 528 особам на суму більше 1,5 млн. грн.
2596 сім’ям виплачено компенсацію частини невикористаної суми субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з газо- та електропостачання для індивідуального опалення на суму 1590,5 тис. грн.
Станом на 1 січня 2018 року по Лубенському району зареєстровано 11505 осіб, які мають право на пільги.
За рахунок коштів державного бюджету надано пільги на житлово-комунальні послуги на суму майже 8,5 млн. грн.
Призначено пільги в готівковій формі для придбання твердого палива та скрапленого газу 127 особам на суму 179 тис. грн.
За рахунок коштів місцевих бюджетів населенню району надаються додаткові соціальні гарантії. Зокрема, відшкодовано витрати за надані пільги окремим категоріям громадян з послуг зв’язку на суму 59,6 тис. грн. та за пільговий проїзд залізничним транспортом приміського сполучення – близько 16 тис. грн.; здійснено компенсаційні виплати 50-ти відсотків оплати за житлово-комунальні послуги членам сімей загиблих (зниклих безвісти) учасників антитерористичної операції та учасників бойових дій на території інших держав у межах соціальних норм – 12 особам на суму 52 тис. грн.
За рахунок коштів обласного бюджету виплачено одноразову грошову допомогу 123 особам (членам сімей загиблих (померлих) воїнів-інтернаціоналістів, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни з числа учасників антитерористичної операції, дружинам померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою) на суму 246 тис. грн..
Відшкодовано витрати за поховання учасників бойових дій та інвалідів війни 14 особам на суму 18 тис. грн.
Протягом 2017 року за рахунок коштів обласного бюджету компенсовано вартість 407 квитків на суму 28,8 тис. грн. за проїзд автомобільним транспортом пільгових категорій громадян на міжміських та міжобласних маршрутах загального користування (протяжність перевищує 50 км).
Призначено та виплачено компенсаційні виплати постраждалим внаслідок
Чорнобильської катастрофи. А саме: грошову компенсацію вартості продуктів харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, виплачено 543 особам на суму 1 млн. 456 тис. грн.; компенсацію за шкоду заподіяну здоров’ю та допомогу на оздоровлення у разі звільнення – 550 особам на суму 114 тис. грн.
Пільги на медичне обслуговування надано 158 особам на суму 106,7 тис. грн. (забезпечення ліками – 119 осіб на суму 57,0 тис.грн., зубопротезування – 39 осіб на суму 49,7 тис.грн.).
Для проведення реабілітації дітей з інвалідністю району у Лубенському міському центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів передано міжбюджетні трансферти з місцевих бюджетів до бюджету міста Лубни на загальну суму 74 тис. грн. Видано 20 направлень до реабілітаційної установи, пройшли реабілітацію 13 дітей з інвалідністю.
З метою забезпечення санаторно-курортного оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1 категорії, у 2017 році з державного бюджету виділено 173,2 тис. грн., оздоровлено 33 особи. Також оздоровлено 1 дитину з інвалідністю, інвалідність якої пов’язана з Чорнобильською катастрофою, вартість санаторно-курортної путівки – 10,8 тис. грн.
Крім того, у 2017 році з районного бюджету виділені кошти на придбання санаторно-курортних путівок для учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії з доплатою за рахунок власних коштів постраждалих. Оздоровлений 1 учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії.
Обсяг асигнувань, передбачених для забезпечення санаторно-курортним лікуванням осіб з інвалідністю від загального захворювання та з дитинства, у 2017 році склав 65,5 тис. грн. Оздоровлено 13 осіб.
У 2017 році забезпечені путівками Міністерства соціальної політики України: 6 осіб з інвалідністю внаслідок війни;1 учасник бойових дій; 2 члена сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни; 6 осіб з інвалідністю від загального захворювання та з дитинства.
Компенсацію за невикористане право на санаторно-курортне лікування надано 49 особам з інвалідністю внаслідок війни на суму 21 тис. грн. та 11 особам з інвалідністю від загального захворювання на суму майже 3 тис. грн.
Соціальний захист ветеранів війни з числа учасників антитерористичної операції та членів сімей загиблих
Проводиться системна робота з ветеранами війни з числа учасників антитерористичної операції та членами сімей загиблих, надається всебічна допомога для оперативного вирішення порушених ними питань.
Для зазначеної категорії громадян передбачено ряд державних соціальних гарантій, а це – надання пільгових послуг, санаторно-курортне лікування, забезпечення технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами, забезпечення житлом, заходи з психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації.
На обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, з числа учасників антитерористичної операції перебувають 6 інвалідів війни, 177 учасників бойових дій, 2 учасники війни, 15 членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни.
6 учасників бойових дій, які перебували на обліку для забезпечення санаторно-курортним лікуванням, оздоровилися – 3 учасника бойових дій в медичному центрі «Нові Санжари» та 3 учасника бойових дій в ПрАТ «Санаторно-готельний комплекс» «Дніпро-Бескид» м. Трускавець, на що використано 36,2 тис. грн. коштів державного бюджету.
Один учасник бойових дій пройшов психологічну реабілітацію в ТОВ «Укрреабілітація» Київської області.
За рахунок коштів державного бюджету у травні 2017 році використана грошова компенсація за належні для отримання жилого приміщення кошти в розмірі 394,48 тис. грн. члена сім’ї загиблого учасника антитерористичної операції (донька загиблого придбала квартиру).
На виконання державної бюджетної програми щодо професійної адаптації учасників антитерористичної операції укладено 2 договори з навчальним закладом на суму 15,5 тис. грн. і 2 учасники бойових дій пройшли навчання за професією водій категорії «С».
Протягом 2017 року за рахунок коштів обласного бюджету надавалася щомісячна допомога сім’ям з дітьми загиблих учасників антитерористичної операції, у розмірі прожиткового мінімуму в розрахунку на одну особу, на кожну дитину віком до 18 років (3 особи).
У рамках виконання Програми соціального захисту населення Лубенського району «Турбота» у 2017 році за рахунок коштів районного бюджету надано одноразову грошову допомогу 404 особам на суму 271,5 тис. грн., у тому числі:
за зверненнями громадських організацій з метою вшанування громадян з нагоди відзначення визначених на державному рівні пам’ятних дат – 237 особам на суму майже 48 тис. грн.;
167 особам, які звернулися за допомогою у зв’язку зі складними життєвими обставинами, хворобою тощо, з яких 90 осіб з онкологічними захворюваннями, потребою у хірургічному втручанні, довготривалому лікуванні – на суму 221,5 тис. грн.
Робота територіального центру соціального обслуговування
Державну соціальну політику в сфері забезпечення соціального обслуговування і надання якісних соціальних послуг особам похилого віку та особам з інвалідністю, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги в районі здійснює територіальний центр соціального обслуговування Лубенської райдержадміністрації. Відповідна матеріально-технічна база, чітка структура та забезпечення кваліфікованими кадрами гарантує дотримання Державних стандартів соціального обслуговування найменш захищених верств населення.
Основним завданням територіального центру соціального обслуговування є своєчасне виявлення одиноких непрацездатних громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, яке можливе за співпраці з сільськими радами та громадськими організаціями району.
В 2017 році над виконанням вищевказаних завдань працювали 3 відділення, 89 штатних одиниць працівників установи, що дало можливість охопити послугами 2935 осіб, із яких 862 - одинокі, 401 - ветерани війни і учасники бойових дій, 278 осіб з інвалідністю. Із загальної кількості обслужених - 1316 осіб жителі Засульської сільської ради.
Особливо важливі функції в роботі припадають на відділення соціальної допомоги вдома, працівники якого забезпечують обслуговування вдома підопічних, надаючи їм різноманітні соціальні послуги вдома, серед яких ведення домашнього господарства, приготування їжі, прибирання, оплата комунальних послуг, прання дрібних речей, надання санітарно - гігієнічних послуг, придбання продуктів харчування, медикаментів тощо.
Соціальним обслуговуванням охоплено всі сільські ради району. Для 69 соціальних робітників створені робочі місця в 65 населених пунктах, вони за рік обслужили 763 особи, надали 197247 соціальних послуг, що в порівнянні з 2016 роком, складає 101,5%.
З метою наближення соціальних послуг до населення, яке проживає у віддалених населених пунктах району, спеціалісти територіального центру також працюють на виїзних умовах за місцем проживання сільського населення. За 2017 рік зроблено 211 виїздів у 69 населених пункти, під час яких 2779 осіб отримали послуги перукаря, послуги з пошиття та ремонту одягу, послуги з прання, дрібний ремонт будинків, скошування трави, обпилювання дерев, рубання дров. Надавалась натуральна допомога одягом та взуттям, забезпечено потребуючих технічними засобами реабілітації (інвалідні візки, палиці, милиці, ходунки).
Для відновлення знань, вмінь та навичок, сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб осіб похилого віку, організації їх навчання, дозвілля і відпочинку в центрі функціонує відділення денного перебування. Відділення надає послуги соціальної адаптації, денного догляду, консультування, соціальної профілактики, медичні та реабілітаційні послуги. Активно продовжує працювати Університет третього віку. З жовтня в Університеті розпочався новий навчальний рік. Слухачі мають можливість відвідувати факультети: комп’ютерної грамотності та декоративно-прикладного мистецтва. Функціонує клуб «Дозвілля». Із ними проводяться цікаві зустрічі, різноманітні лекції, екскурсії, вечори та круглі столи. Послуги, які надає відділення, мають велику популярність серед підопічних центру, бо вони допомагають людям об’єднуватися за їх інтересами, реалізовувати свої можливості, а іноді й просто відпочивати. Спеціалістами відділення проводяться заходи з підопічними до святкування державних та релігійних свят, а також вшанування, відвідування та привітання ювілярів.
У соціальній адаптації вагоме місце належить профілактично – оздоровчим заходам та реабілітаційним послугам – це послуги з масажу, лікувальної фізкультури, вимірювання тиску, фізіотерапевтичні процедури, їх в 2017 році отримали 1616 осіб.
Проведена щорічна внутрішня оцінка якості соціальних послуг відділень терцентру за 2017 рік, підтвердила їх відповідність критеріям державних стандартів якості та добру оцінку роботи спеціалістів від підопічних.
Фінансування установи було забезпечено в повному обсязі відповідно до фактичної потреби в розмірі 55% за рахунок бюджету району та 45% з бюджету Засульської сільської ради. Своєчасне забезпечення співфінансування дало можливість не зменшити кількості підопічних та обсягів соціальних послуг, що надаються.
Проблемним питанням залишається необхідність придбання службового автомобіля для здійснення обслуговування громадян за місцем проживання.
Освіта
У 2017 році у районі функціонувало 11 дошкільних навчальних заклади (з них 1 сезонний) та дошкільне відділення Жданівського НВК, 18 груп яких відвідує 297 дітей. Це складає 87 відсотків до загальної кількості дитячого населення району відповідного віку з 2 до 6 років, дітей 5 річного віку стовідсотково охоплено різними видами дошкільної освіти. Відкрито додаткову групу у Вовчицькому дошкільному навчальному закладі «Дзвіночок» для 20 дітей-дошкільнят.
Упродовж 2017 року проведена значна робота з оновлення матеріально-технічної бази закладів, покращення стану ігрового обладнання, так за кошти обласного бюджету придбано обладнання для дитячих ігрових майданчиків трьох закладів дошкільної освіти (Калайдинцівського, Новооріхівського, Березотіцького) на суму 250,0 тис. грн.
Найбільші обсяги робіт виконано у Тарандинцівському дошкільному навчальному закладі «Ромашка» (капітальний ремонт покрівлі). Усього залучено 355,0 тис. грн., з них 150 тис. грн. - кошти обласного бюджету, 205 тис. грн. - сільської ради. У Вовчицькому дошкільному навчальному закладі «Дзвіночок» капітальний ремонт по заміні вікон та дверей на суму 413,2 тис. грн. виконаний за кошти державного та сільського бюджетів (400,0 та 13,2 тис. грн. відповідно).
У 2017 році вартість харчування дітей у дошкільних навчальних закладах Лубенського району становила 21 грн. в день, у загальноосвітніх навчальних закладах – 9 грн. в день. Діти учасників АТО та діти інших пільгових категорій харчуються безкоштовно за кошти районного бюджету. Для харчування дітей усіх закладів у 2017 році залучено 1 млн. 233 тис. грн. (761 тис. грн. із районного бюджету та 472 тис. грн. субвенцій сільських рад)
У 2017 році функціонувало 10 закладів загальної середньої освіти, із них: 3 опорні заклади, 6 закладів загальної середньої освіти та 1 навчально-виховний комплекс, у яких навчалось 1036 учнів.
У 2017 році у порівнянні з 2016 роком суттєво змінилась мережа закладів: рішеннями сесії районної ради від 20.07.2017 та 06.12.2017 створено опорні заклади «Калайдинцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів», «Вовчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей», «Тарандинцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів», Жданівський НВК.
У закладах освіти проведені заходи з енергозбереження, зокрема протягом минулого року замінено вікна та двері на енергозберігаючі у Духівській та частково у Тарандинцівській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів, на ці потреби використано 552,83 тис. грн. (200 тис. грн. з державного бюджету, 100 тис. грн. з обласного бюджету, 176,3 тис. грн. – з районного та 76,5 тис. грн. з сільського бюджету). Проведено реконструкцію теплогенераторної на твердому паливі із заміною обладнання Жданівського дошкільного навчального закладу на суму 120 тис. грн.
Забезпечено підвезення усіх 430 учнів (41% від загальної кількості) до місця навчання і додому 12 шкільними автобусами. У 2017 році для Новооріхівської школи придбано шкільний автобус на суму 1 млн. 515 тис. грн., з них 967 тис. грн. - кошти державного бюджету, а 548 тис. грн. із районного бюджету. Проведено капітальний ремонт автобуса на суму 345 тис. грн. та передано його Ісківській ЗШ І-ІІІ ступенів. Наявність двох шкільних автобусів у Новооріхівському і Тарандинцівському навчальних закладах дає змогу організовувати підвезення дітей значно комфортніше та безпечніше. Є потреба ще в одному автобусі для підвозу дітей до опорного закладу «Калайдинцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів».
І звичайно ж, завдяки розумінню, підтримці і допомозі голів сільських рад для підвозу дітей, харчування, придбання підручників для проведення гурткової роботи, проведення капітальних ремонтів та капітального придбання, проведення поточних ремонтів та придбання матеріалів із бюджетів сільських рад до районного бюджету для загальноосвітніх навчальних закладів передано понад 6 млн. грн.
Порівнюючи з 2016 роком, у 2017 році у Лубенському районі ріст коштів, які використані у галузі освіта на капітальні ремонти та придбання із бюджетів усіх рівнів, склав 800,1 тис. грн.
|
2016 рік тис. грн. |
2017 рік тис. грн. |
Різниця |
Всього |
5 254,0 |
6054,1 |
+800,1 |
Державний бюджет |
2 201,0 |
1 367,0 |
-834,0 |
Обласний бюджет |
78,4 |
1760,0 |
+1681,6 |
Районний бюджет |
1 477,6 |
1432,0 |
-45,6 |
Субвенції сільських рад |
1 498,0 |
1495,1 |
-2,9 |
Фонд заробітної плати з нарахуваннями склав 32 477 090,70 грн.
Є питання, над якими потрібно попрацювати: відповідно до нових державних стандартів початкової освіти необхідно забезпечити початкові класи сучасними мобільними партами, засобами навчання та створити робоче місце для вчителя; відповідно до обласної програми «Опікуємося освітою» встановити системи очистки води у навчальних закладах та інше.
Підтримка сім’ї, молоді та дітей.
Адміністрацією постійно здійснюється значна робота щодо підтримки сімей, насамперед тих, які потребують особливої соціальної уваги. Станом на 1 січня 2018 року відповідно до Єдиного обліку багатодітних сімей в Україні на території району проживає 227 багатодітних родин, що на 29 сімей більше, ніж в 2016 році, у них виховується 741 дитина. Згідно із заявами батьків без затримок видані посвідчення багатодітним батькам та дітям, проводяться районні заходи до Дня захисту дітей, до Новорічних та різдвяних свят, вшанування талановитих та обдарованих дітей з врученням подарунків та солодощів. Спільно із сільськими головами головою та заступниками відвідуються сім’ї, у яких виховуються 5 та більше дітей, багатодітні сім’ї, батько яких учасник АТО, сім’ї загиблих та інші, вивчаються проблемні питання, які оперативно вирішуються.
У сфері оздоровлення та відпочинку дітей в 2017 році організованими формами відпочинку та оздоровлення охоплено 505 дітей. За кошти районного бюджету дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки закуплено 11 путівок на суму 57,7 тис. грн. (діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, з багатодітних сімей) у позаміські табори Полтавської області.
На харчування дітей у 11 пришкільних таборах відпочинку з денним перебуванням виділено 117,9 тис. грн. з бюджетів сільських рад та 20,3 тис. грн. з районного бюджету.
Відповідно до обласної Програми оздоровлення та відпочинку дітей на 2015-2019 роки, у Лубенському районі оздоровлено 49 дітей у таборах Полтавської області шляхом часткового відшкодування вартості путівки у розмірі двох прожиткових мінімумів (3554 грн.). Кошти, виділені з районного та обласного бюджету, використані в повному обсязі (174,146 тис. грн.).
За рахунок коштів обласного та державного бюджетів для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки для Лубенського району виділено 25 путівок в дитячі оздоровчі табори, які розташовані на території області та за її межами, з яких 3 - додаткові. Загальна кількість дітей, які забезпечені оздоровленням та відпочинком, 505 дітей, що становить понад 50% від загальної кількості дітей, які навчаються у закладах загальної середньої освіти Лубенського району.
Робота служби у справах дітей
На обліку служби у справах дітей райдержадміністрації перебуває 19 дітей – сиріт ( 16 проживає у сім’ях опікунів та піклувальників, 2 – виховується у прийомній сім’ї, 1 – у дитячому будинку сімейного типу), 41 дитина, позбавлена батьківського піклування (30 проживає у сім’ях опікунів та піклувальників, 11 виховується у прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу). Сімейними формами виховання охоплено 100 % дітей.
У 2017 році 4 дитини набули статусу дітей-сиріт, 7 – дітей, позбавлених батьківського піклування: 1 дитина влаштована до дитячого буднику сімейного типу (Пирятинський район), 3 - до прийомної сім’ї (Новосанжарський район), 7 – у сім’ї опікунів та піклувальників.
У 2017 році проведені 19 засідань Комісії з питань захисту прав дитини райдержадміністрації, на яких розглянуті питання про надання дітям, які залишилися без піклування батьків, статусу дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштування дітей зазначених категорій до сімейних форм виховання, соціально – правовий захист дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, надані дозволи на вчинення правочинів із житлом, право користування або право власності на яке мають малолітні та неповнолітні особи.
Проведені 4 засідання Координаційної ради у справах дітей райдержадміністрації, на яких проаналізована ситуація щодо заходів на попередження дитячої бездоглядності та безпритульності, недопущення росту злочинності серед неповнолітніх.
У 2018 році буде продовжена робота щодо охоплення сімейними формами виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, популяризація створення прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, патронатних сімей.
Фізична культура та спорт
Одним із важливих досягнень у розвитку інфраструктури галузі фізичної культури і спорту є будівництво у 2017 році двох спортивних майданчиків зі штучним покриттям у селах Тарандинці та Снітин вартістю 1млн. 128 тис. грн. кожен. Завдяки спільним зусиллям районної влади, депутатів обласної, районної та сільських рад, сільських голів збулася мрія багатьох спортсменів району. Відрадно те, що ці спортивні споруди дуже активно використовуються як місцевими пошановучами спорту так і для проведення районних змагань. Лубенською організацією ВФСТ “Колос” спільно з відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту Лубенської районної державної адміністрації за минулий рік було організовано, проведено 46 фізкультурно-спортивних заходів, районного, обласного та Всеукраїнського рівнів, це на 7 заходів більше, ніж у минулому році.
Збірні команди Лубенського району, сільські команди брали участь у 26 змаганнях обласного рівня: Чемпіонати обласної організації «Колос» з міні-футболу серед чоловічих команд, юнацьких та команд ветеранів спорту. Чемпіонати та «Кубок» обласної організації «Колос» з волейболу, пляжного волейболу. Чемпіонат області з баскетболу, стрітболу. Чемпіонат області з легкої атлетики. Чемпіонат області з шахів. Чемпіонат області з шашок. Чемпіонат області з настільного тенісу.
Футбольні команди «Нива» с. Остапівка та «Сула» с.Засулля гідно представляли наш край у обласному регіональному турнірі «Ліги чемпіонів районів» та посіли І місце - «Нива», 3 місце - «Сула». Ці змагання проводилися вперше, але набули дуже великої популярності та викликали чималий інтерес серед уболівальників.
Значного розвитку та популярності в районі та Засульскій ОТГ набуває легка атлетика. Представники цього виду спорту є переможцями та призерами змагань обласного та Всеукраїнського рівнів. Найбільшим досягненням 2017 року є те, що два представника с. Н. Булатець увійшли до складу збірної команди Полтавської області та на Чемпіонаті України в м. Суми посіли високі 5те. та 9те. місця.
Трудові та фізкультурно-спортивні колективи Лубенського району взяли участь у обласних спартакіадах: спартакіада серед депутатів усіх рівнів; серед працівників ВФСТ «Колос» АПК України; сільських та селищних голів, голів районних рад; серед державних службовців; серед ветеранів сільського спорту; серед об’єднаних територіальних громад Полтавщини та «Краще спортивне село Полтавщини»; обласна спартакіада з рекреаційних видів спорту. Збірна команда сільських голів та старост Засульської ОТГ взяли участь у змаганнях з зимових видів спорту в м. Полтава та продемонстрували високу майстерність у Всеукраїнській матчевій зустрічі в м. Ворохта.
У 2017 було організовано та проведено 21 змагання серед колективів фізичної культури Лубенського району: Кубок Лубенського району з футболу, в якому брали участь 12 команд; «Суперкубок» Лубенського району з футболу; Чемпіонат району з футболу, який тривав з травня по жовтень (у двох лігах боротьбу за нагороди вели 12 КФК). Кубок Лубенського району з волейболу; Чемпіонат Лубенського району з волейболу, в якому взяли участь 10 команд; Відкритий турнір з пляжного волейболу «Кубок Сули 2017»; Чемпіонат Лубенського району з легкої атлетики об’єднав 90 учасників. Великої популярності серед населення набули традиційні турніри з міні-футболу, присвячені пам’яті видатних людей Лубенщини: «Кубок» пам’яті Олександра Лелеченка, який відбувся в селі Новооріхівка, у якому брали участь 13 команд; «Кубок» пам’яті Вадима Гетьмана в селі Снітин - 21 команда; «Кубок» пам’яті Едуарда Кваші в селі Мацківці - 11 команд ; «Кубок» пам’яті Романа Крутька с. Вовчик – 6 дорослих команд та 4 дитячі; турнір з футзалу пам’яті Руслана Марченка с. Михнівці; міні-футбольний турнір пам’яті В.М. Криворучка с.Ісківці - 8 дорослих та 6 дитячих команд; турнір пам’яті В.Г. Діденка с.Михнівці. Також проводилися Чемпіонати Лубенського району з шахів, шашок, настільного тенісу. Минулого року було проведено в с. Тарандинці ІІ гу. районну спартакіаду «Краще спортивне село Лубенщини», в якій взяли участь 120 спортсменів від 9 сіл, змагання проводилися з 7 видів спорту: міні-футболу, волейболу, шахів, шашок, гирьового спорту, перетягування линви та підтягування на поперечині. На даний час проходять «відкритий зимовий Чемпіонат з міні-футболу» в с.Засулля та «першість Лубенського району з міні-футболу» в с. Снітин.
Завдяки фінансовій підтримці Лубенської районної державної адміністрації та Лубенської районної ради, спортивним товариством «Колос» АПКУ у 2017 році для організації фізкультурно-спортивної роботи було придбано деякий інвентар та нагородна атрибутика, що дало змогу в повному обсязі забезпечити належним чином організацію та проведення районних змагань. В повному обсязі було забезпечено потребу в коштах на оплату транспортних послуг.
Лубенська районна організація ВФСТ «Колос» АПК України є засновником Лубенської районної дитячо-юнацької спортивної школи. ДЮСШ «Колос» - позашкільний навчальний заклад спортивного профілю, основною діяльністю якого є створення необхідних умов для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя.
В ДЮСШ функціонують відділення з футболу та баскетболу, працюють 19 тренерів-викладачів: 2 штатних та 17 тренерів-викладачів, які працюють за сумісництвом. Усі тренери мають вищу освіту за спеціальністю «Фізична культура та спорт». Касяну В.М. тренеру з баскетболу присвоєно І-шу кваліфікаційну категорію, Загоруйку А.М., Куцому П.П. та Бортніку С.Ю, Федорченку М.А. присвоєно ІІ-гу кваліфікаційну категорію.
В 19 групах початкової та в 7 групах базової підготовки займаються 407 учнів. Тренувальний процес тренери здійснюють на стадіонах сіл району та спортивних залах при загальноосвітніх школах.
Завдання, яке ставимо перед собою: будівництво сучасних спортивних майданчиків із штучним покриттям у Калайдинцівській, Вовчицькій та Ісковецькій сільських радах (розраховуємо на співпрацю й порозуміння від депутатів обласної ради, які обрані від Лубенського району), введення посад інструкторів по спорту у штати сільських рад.
Охорона здоров’я
Особлива увага впродовж минулого року приділялася початку впровадження реформи охорони здоров’я. Суттєві зміни у галузі – це вимога часу, однак проблема полягає у тому, що суспільство не лише не готове їх сприйняти, а нерідко боїться кардинальних змін. Втім, наше завдання: на шляху реформування не втратити цінних напрацювань і створити необхідні умови для отримання населенням якісних медичних послуг. На сьогодні нам вдалося утримати мережу медичних закладів на тому ж рівні, а це: 9 амбулаторій та 24 фельдшерсько-акушерські пункти, однак, відповідно до вимог Міністерства охорони здоров’я виникла необхідність упорядкувати штатну структуру працівників. Комунальне некомерційне підприємство «Лубенський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Лубенської районної ради Полтавської області, підтримуючи політику держави у впровадженні медичної реформи, перше в області пройшло шлях реорганізації з бюджетної у комунальну некомерційну установу. Це дає змогу працювати над реалізацією вимог законодавства. Вважаємо, що районним центром ПМСД успішно реалізована Урядова програма «Доступні ліки», незважаючи на те, що кількість безкоштовних препаратів була зменшена аптеками та існувала певна затримка із фінансуванням. У той час Лубенський район у минулому році досяг найвищого рівня в області по імунізації, у достатній кількості закуплено імунопрепаратів, до 92% проти 29% у 2016 році зріс показник охоплення туберкулінодіагностикою. Крім того, у Лубенському районі найбільш активно в області працюють у напрямку заготівлі крові. Цей показник у минулому році становить 120,4%.
У минулому році центром виготовлено та подано на експертизу проектно-кошторисну документацію на проведення капітального ремонту ФАП с.Вили, ФАП с.Клепачі, Тарандинцівської амбулаторії загальної практики-сімейної медицини.
Нинішній рік буде ключовим у напрямку реформування галузі, адже повністю перебудується первинна ланка надання медичної допомоги. Тому спеціалістам центру є над чим працювати: забезпечити лікарями та кваліфікованим середнім медичним персоналом заклади, покрити аптечною мережею усі амбулаторії центру для більш ефективного виконання урядової програми «Доступні ліки», побудувати амбулаторію сучасного зразка у Тарандинцях тощо.
На сьогоднішній день проводиться робота з приєднання Центру до електронної системи охорони здоров’я eHealth, після чого підприємство отримає статус закладу, що бере участь у реформі фінансування первинної ланки.
Для реалізації поставлених завдань щодо впровадження медичної реформи, на виконання розпорядження Департаменту охорони здоров’я Полтавської ОДА, спеціалістами Центру розроблено перспективний план формування спроможної мережі надання первинної медичної допомоги, що відповідає сучасному запиту.
За рахунок коштів Світового банку було покращено матеріально-технічне оснащення Центру: у рамках пілотного субпроекту «Запровадження інноваційної моделі системи надання послуг хворим на артеріальну гіпертонію у Полтавській області» придбано добові монітори артеріального тиску (ДМАТ), дефібрилятори, вакуумні системи для забору крові. Кожна амбулаторія Центру забезпечена придбаним обладнанням, що дає змогу безкоштовно обстежити пацієнтів віком від 40 до 60 років, які страждають на артеріальну гіпертонію.
Також за рахунок коштів Світового банку для безкоштовного обстеження населення Лубен та Лубенського району придбано апарат для УЗ-діагностики органів черевної порожнини та серця. Центром розроблено графік по структурним підрозділам для направлення пацієнтів на УЗ-діагностику.
Загалом у 2017 році для виплати заробітної плати медпрацівникам використано 12 478, 5 тис.грн., на капітальні видатки – 2 138,7 тис.грн.
Одним із вкрай важливих питань, які стоять досить гостро у галузі охорони здоров’я, є забезпечення медичних закладів кваліфікованими кадрами – лікарями та середнім медичним персоналом, на чому зосередимо увагу спільно із сільськими радами.
Культура
Сесією районної ради на утримання закладів культури базової мережі районного рівня у 2017 році затверджені видатки в сумі 4,465 849грн. На кінець 2017 року додатково з районного бюджету виділено 4455,3 тис.грн. З бюджетів органів місцевого самоврядування передано до районного трансферти в сумі 576,4 тис.грн.
Це дало змогу придбати одяг сцени для Березотіцького, Вовчицького, Калайдинцівського будинків культури; сценічні костюми для Вовчицького, Снітинського закладів.
За рахунок коштів сільських рад виконані роботи по капітальному ремонту глядацького залу Вовчицького будинку культури (390,000грн.), ганку Тарандинцівського будинку культури (258,000грн.), завершено капітальний ремонт фасаду клубу у с.Клепачі (733,000грн.)
Вдалося залучити кошти обласного бюджету, зокрема: 500,000грн. на ремонт покрівлі Жданівського та 100,000грн. на заміну вікон Хорошківського закладів культури; 50,000грн. освоєно на придбання звуко-підсилюючої апаратури для Остапівського будинку культури.
На капітальний ремонт Меморіалу «Голодомор 1932-33 рр.» з районного бюджету виділено 490,000грн.
Завершуються роботи по капітальному ремонту Березотіцького БК, 800,000грн. – державний бюджет, 8,000грн. – місцевий. Вдалося залучити 700,000грн. із державного бюджету на капітальний ремонт Новооріхівського БК. Виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт покрівлі та капітальний ремонт фасаду районного будинку культури. Освоєно 32,000грн. районного бюджету.
Творчі колективи району взяли участь у обласних оглядах-конкурсах «Роде наш красний», «Осіннє золото», «Веселої мудрості» і стали переможцями. Гідно представили самодіяльне мистецтво посульського краю аматори сцени на національному Сорочинському ярмарку. Зразкова аматорська циркова студія «Маска» (керівник Н.Нестерук) виборола гран-прі, взявши участь у Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Без меж» у м. Дніпро 11 березня 2017 року. Зразковий танцювальний колектив фольклорного танцю «Перлина» (керівник О.Погрібна) 15 липня 2017 року взяв участь у Міжнародному фестивалі фольклору у м. Люблін Республіка Польща. З метою забезпечення українських народних традицій, популяризації українського народного мистецтва на Миколаївщині відбувся Всеукраїнський фестиваль «Українська гармонь», в якому взяв участь колектив «Посульські музики» районного будинку культури (керівник Микола Ужакін).
На належному рівні проведено Дні сіл у 23 населених пунктах району. Творчі звіти закладів культури, які відбулися у закладах культури 15-ти сільських рад району, засвідчили воістину безмежний творчий потенціал лубенців.
З успіхом пройшов 19-ий традиційний фестиваль родинної творчості «На крилах любові», який об'єднав на сцені районного будинку культури 39 талановитих родин Лубенщини.
Заслуговує на увагу діяльність районного клубу «Надвечір'я» та його філій у 15-ти сільських радах району.
Гордістю Лубенщини є 18 колективів, яким присвоєно звання «народний (зразковий) аматорський колектив». Своє 15-річчя відзначив жіночий вокальний ансамбль «Чарівниця» Вовчицького будинку культури, а хоровий колектив «Явір» із с.Ждани готується до святкування 100-річного ювілею.
Збережено всі традиційні районні свята: «Виростеш ти, сину», «В сім'ї вольній, новій», «На Купала Нічка мала» і т. ін. 24 серпня з нагоди 26-ї річниці Незалежності України на малій батьківщині Василя Симоненка у с.Біївці проведено обласне свято «Народ мій є, народ мій завжди буде».
У філії «Калайдинцівський краєзнавчий музей» урочисто відкрито Кімнату Гідності, на облаштування якої освоєно 98000грн. місцевого бюджету. Картинна галерея Вовчицького районного краєзнавчого музею ім. І.І.Саєнка стала місцем проведення 6 виставок художніх полотен.
Загальна сума видатків на галузь культури у 2017 році склала 8 628 496,47 грн. З них: видатки на заробітну плату з нарахуваннями становили 6 207 816, 33грн., енергоносії – 958 520, 68 грн., капітальні видатки – 1 152 507,0 грн., а саме: спеціального фонду – 1 152 507,0 гривень (бібліотеки – 45 670 грн. на передплату періодичних видань; будинки культури та клуби – 79 884,21 грн., а саме: на виготовлення проектно-кошторисної документації по капітальному ремонту покрівлі та фасаду районного будинку культури – 32 484, 21 грн., для придбання районному будинку культури пральної машини на суму 7 400 грн., мультимедійного проектора на суму 20 000 грн. та екрану на суму 20 000 грн.; на капітальний ремонт меморіалу «Голодомор-33» - 426 952,79 грн.; на капітальний ремонт будинків культури: с. Ждани – 500 000грн., с. Хорошки – 100 000 грн.).
Проте є ряд надважливих завдань, на вирішення яких будуть спрямовуватись зусилля у 2018 році. Насамперед, завершення кампанії комп’ютеризації бібліотек-філій районної централізованої бібліотечної системи, підключення їх до мережі Інтернет, поповнення книжкового фонду книгозбірень; закінчення облаштування експозицій філії «Калайдинцівський краєзнавчий музей» Вовчицького районного краєзнавчого музею ім. І.І.Саєнка; подолання неповної зайнятості працюючих у галузі; зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури району.
Цивільний захист
Протягом 2017 року на території району виникло 2 надзвичайних ситуації (1 природного, 1 техногенного характеру) та 1 подія (утоплення), які були ліквідовані в найкоротші терміни. Вирішено питання щодо відшкодування збитків ліквідації наслідків африканської чуми свиней в с. Тишки. Районними комісіями – з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії було встановлено карантин у межах с. Тишки та розроблено план заходів щодо подолання наслідків небезпечного захворювання. На ліквідацію заходів було витрачено з резервного фонду районного бюджету 36 тис.730 грн., із бюджету Тишківської сільської ради – 28 тис.657 грн. 80 коп. Протягом року були використані кошти із резервного фонду районного бюджету на ліквідацію снігових заторів у сумі 23 тис. 250 грн.
На виконання Директиви начальника Генерального штабу ЗСУ на Лубенщині постійно проводився Єдиний стрілецький день, куди залучалися працівники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, військовослужбовці запасу, правоохоронні органи. Важливою ланкою роботи є налагоджена співпраця з громадськими організаціями, передовсім учасників війни, чорнобильців, учасників АТО та Лубенським районним військовим комісаріатом, що дає змогу значно покращити військово-патріотичне виховання молоді.
Інфраструктура
За 2017 рік відділом будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства зареєстровано та видано 4 містобудівних умов та обмежень на реконструкцію існуючих об´єктів, будівництво ємностей для зберігання зернових культур з навісом для розміщення сільськогосптехніки на території діючого сільськогосподарського комплексу, будівництво вуличної мережі водопостачання. Зареєстровано та видано 23 будівельних паспортів забудови земельних ділянок в населених пунктах району індивідуальним забудовникам.
За статистичними даними, за 2017 рік введено житла в експлуатацію 1128 м², в тому числі нове будівництво – 948 м², реконструкція 180м².
За кошти сільської ради проведено реконструкцію пункту управління артсвердловиною в с. Окіп на 182,3 тис.грн.
За кошти місцевих бюджетів протягом 2017 року виконані роботи по поточному ремонту доріг на території Калайдинцівської сільської ради на суму 675,67 тис. грн.; Снітинської сільської ради на суму 100 тис.грн.. Тарандинцівської сільської ради - 120 тис.грн. За кошти інвесторів проводились поточні ремонти доріг на території Бієвецької, Духівської, Ісковецької, Калайдинцівської, Остапівської, Тарандинцівської сільських рад.
За співфінансування з обласного бюджету виконано капітальні ремонти
доріг О13-17-175 Біївці-Тарандинці-Вили на загальну суму 752,393 тис.грн., С-17-13-06 (Халепці-Калайдинці ) на території Калайдинцівської сільської ради на загальну суму 840,000 тис.грн., Новооріхівської сільської ради О-17-13-185 Новооріхівка-Ромодан - П.Багачка на загальну суму 1235,850тис.грн, капітальний ремонт дороги Вовчик-Стадня С171319 в межах Вовчицької сільської ради на 300,000 тис.грн.
Виконані поточні ремонти доріг (співфінансування з обласного бюджету) на території Бієвецької сільської ради на 479,184 тис.грн., Вовчицької сільської ради на 360,579 тис.грн, Духівської сільської ради на 197,348 тис.грн, Жданівської сільської ради на 384,368 тис.грн, Ісковецької на 399,958 тис.грн, Снітинської на 398,04 тис.грн., Хорошківської сільської ради на 478,03 тис.грн.
За 2017 рік проведено ремонт доріг на загальну суму 7 428,619 тис.грн. У тому числі:
Обласний бюджет – 2 808, 727 тис.грн.;
Районний бюджет – 600, 000 тис.грн.;
Сільські бюджети – 3 073, 612 тис.грн.;
Кошти сільськогосподарських товаровиробників – 946,28 тис.грн.
Серйозною проблемою є утилізація твердих побутових відходів у населених пунктах району, над якою потрібно серйозно задуматися, щоб зберегти навколишнє середовище для нащадків.
Адміністративні послуги і державна реєстрація
Відділ з питань організації діяльності ЦНАП Лубенської райдержадміністрації функціонує як відділ в структурі райдержадміністрації вже 4 рік поспіль, надаючи адміністративні послуги з реєстрації права власності, юридичних питань, земельних питань, вклеювання фото до паспорта громадянина України, послуги дозвільного характеру.
За 2017 рік адміністратори ЦНАП суттєво збільшили кількість послуг з державної реєстрації права власності на нерухоме майно. У порівнянні з минулим роком до Державного Реєстру речових прав на нерухоме майно внесено 946 речових прав проти 490 зареєстрованих у 2016 році.
В результаті роботи центру до районного бюджету надійшло більше 70 тисяч гривен адміністративного збору. (54970 тис. грн. за реєстрацію права власності і 17120 тис. грн. за реєстрацію «бізнесу»)
Спеціалісти Відділу активно співпрацюють з представниками громадських організацій, учасниками антитерористичної операції, брали участь у засіданнях громадської ради райдержадміністрації з питання оформлення права власності на земельні ділянки учасниками АТО а тому, приємно те, що у 2017 році адміністраторами було зареєстровано 158 земельних ділянок учасникам АТО в Державному Реєстрі Речових прав у порівнянні з 28 аналогічними документами у 2016 році.
Всього відділом за 2017 рік було надано 8573 адміністративні послуги, а саме у порівнянні:
2016 рік |
2017 рік |
490 послуги реєстраційної служби |
946 послуги реєстраційної служби |
1577 паспортний стіл |
904 паспортні послуги |
6766 земельні питання |
6550 земельні питання |
Дозвільний офіс -4 |
Дозвільний офіс -4 |
Реєстрація громадських організацій - не надавалась |
Реєстрація Громадських організацій -4 |
Видача містобудівних умов і обмежень-не надавалась |
Видача містобудівних умов і обмежень - 4 |
Електронні сервіси - 97 |
Електронні сервіси -165 |
Всього -8837 |
Всього -8573 |
Вивчається питання реформування відділу з питань організації діяльності ЦНАП Лубенської райдержадміністрації та створення об’єднаного міськрайонного ЦНАПу з центром у м. Лубни. На сьогодні направлено листа міському голові з відповідною пропозицією. Створення центру покращить якість надання послуг мешканцям міста і району, оскільки всі послуги надаватимуться в одному місці кваліфікованими адміністраторами.
Робота з документами та зверненнями громадян
Протягом 2017 року до районної державної адміністрації надійшло 2822 документа, що на 414 менше в порівнянні з 2016 роком. Варто відзначити зменшення кількості запитів на інформацію за 2017 рік: 24 запити проти 45 за 2016 рік. За галузевим характером найбільшу кількість документів протягом року одержано з питання надання та вилучення земель - 831 (у 2016 – 979).
Загальний обсяг вихідної кореспонденції за 2017 рік склав 2871 (-707) документів, з них 885 – ініціативних; у 2016 році – 3578.
Протягом 2017 року головою райдержадміністрації видано 890 розпоряджень з них: 514 з основної діяльності та 324 з кадрових питань. У 2016 році видано 524 розпорядження з основної діяльності, 311 – з особового складу.
У 2017 році проведено 11 розширених засідань колегії райдержадміністрації, за підсумками яких видано 17 розпоряджень голови райдержадміністрації та дано 38 доручень. У 2016 році проведено 11 засідань колегії за підсумками прийнято 17 розпоряджень та дано 41 доручення. Проведено 25 щотижневих нарад у голови райдержадміністрації, за підсумками яких дано 97 доручень (у 2016 році проведено 41 щотижневих нарад, дано 103 доручення).
Протягом 2017 року до районної державної адміністрації звернулося 232 громадянина, що на 186 менше, ніж у минулому році. В тому числі одержано 153 або 65,9 % письмових звернень (у 2016 році - 349 або 83,5 %) та 79 або 34,1 % усних звернення (у 2016 році - 69 або 16,5 %).
Згідно із затвердженими графіками особистих та виїзних прийомів громадян у звітному періоді головою райдержадміністрації та заступниками голови райдержадміністрації проведено 57 особистих прийомів громадян та 47 виїзних прийомів, під час яких звернулося 73 особи, що на 4 більше, ніж у 2016 році.
Впродовж звітного періоду до райдержадміністрації надійшло 9 повторних (у 2016 році – 11) та 5 неодноразових звернень (у 2016 році – 1). Кількість колективних звернень зменшилася з 14 до 12 заяв, під якими свої підписи поставили 215 осіб.
По 46 зверненням громадян, які надійшли до райдержадміністрації, прийняті позитивні рішення, що становить 19,8 % від загальної кількості звернень, роз'яснення отримали 178 заявників (76,7 %). 8 заяв (3,5 %) надіслано за належністю іншому органу влади чи установі для розгляду.
Відкритість влади та співпраця з громадськістю
Лубенська райдержадміністрація працює, дотримуючись, зокрема, принципів широкої гласності та публічності, з урахуванням громадської думки. 25 січня 2017 року відбулися установчі збори Громадської ради при Лубенській райдержадміністрації, до якої увійшли 20 інститутів громадянського суспільства. За 2017 рік відбулося 8 засідань, на яких обговорювалися актуальні питання життєдіяльності району. Це майже вдвічі більше, ніж торік. Було підготовлено більше 20 листів до органів виконавчої влади, депутатського корпусу, установ та організацій тощо.
Про співпрацю з громадськістю можна говорити, послуговуючись конкретними прикладами. Це і відновлення межового знака «Лубенський район» на межі з Хорольським районом, який був зруйнований під час будівництва дороги Київ- Харків- Довжанський, це й оперативне реагування на вивезення піску для будівництва догори тощо. Найголовніше, що жодне проблемне питання не лишилося поза увагою громадськості.
Представники Громадської ради при Лубенській райдержадміністрації входять до складу консультативно-дорадчих органів РДА. Крім того, громадські активісти постійно тримають у полі зору всі злободенні події, спільно з районною владою шукаючи шляхи вирішення проблем. Приємно, що громадянська свідомість на Лубенщині міцніє і набуває все більшої ваги. На сьогодні до слова громадськості прислухаються, її враховують, на неї спираються у вирішенні важливих питань. На мою думку, це є наступний крок до побудови справжнього громадянського суспільства в районі. Це напрямок, в якому необхідно рухатися, і ми будемо це робити й надалі.
Лубенська райдержадміністрація всебічно підтримує волонтерський рух району. Один з радників голови РДА Олександр Жалдак - також представник громадськості, голова міськрайонного штабу сприяння руху «За єдину Україну», який є своєрідним посередником між владою та народом.
Будь-який житель району може поспілкуватися зі мною і безпосередньо, зокрема, під час численних виїзних прийомів у населених пунктах району чи просто завітавши до кабінету. Частими гостями у ньому бувають керівники громадських організацій та громадські активісти. Постійно проводяться прямі телефонні лінії голови РДА.
У наш час, мабуть, одним з найважливіших чинників будь-якої, а особливо державної діяльності є інформація. За словами Мирослави Гонгадзе: «Добре проінформовані громадяни – запорука здорової демократії». Саме тому ми приділяємо багато уваги всебічному висвітленню діяльності РДА. На офіційному веб-сайті РДА, крім інформації про роботу установи та її структурних підрозділів, оприлюднюються матеріали фінансового характеру, стосовно субсидій, пільг, інших видів державної допомоги, виконання районних програм тощо.
Крім офіційного сайту РДА, суспільно важливі матеріали оприлюднюються через сторінку Лубенської РДА в соціальній мережі facebook, яка створена у 2017 році та постійно поповнюється новими публікаціями, поширюються через місцеві друковані ЗМІ, телерадіокомпанії, Інтернет-ресурси.
На території району реалізовано близько 40 тематичних інформаційних кампаній з розміщенням соціальної реклами на біл-бордах, та близько 30 тематичних роликів – у теле- і радіоефірах та Інтернет-виданнях.
Через систему проведення громадських обговорень, круглих столів, діяльність профільних робочих груп отримується зворотній зв’язок із громадськістю.
Використання коштів державного бюджету на утримання Лубенської райдержадміністрації
Кошторисом на 2017 рік видатки з державного бюджету на утримання Лубенської райдержадміністрації використано в сумі 8318,2 тис.грн., в тому числі:
на заробітну плату – 6555,3 тис.грн., нарахування на заробітну плату – 1421,2 тис. грн.,
на енергоносії — 311,4 тис.грн.,
на відрядження – 6,2 тис.грн.,
на канцтовари та матеріали – 6,2 тис.грн.
Кошти, які передбачені кошторисом на 2017 рік, використано на 99,0% (не використані кошти в сумі 86,7 тис. грн. нарахування на заробітну плату та оплату комунальних послуг).
У 2017 році з районного бюджету на Програму забезпечення виконання Лубенською районною державною адміністрацією делегованих їй районною радою повноважень на 2017-2018 роки виділені кошти в сумі 465,0 тис. грн.
Аналіз організаційної структури райдержадміністрації
До структури Лубенської районної державної адміністрації входять 11
структурних підрозділів та апарат райдержадміністрації, а саме:
- Управління соціального захисту населення;
- Управління агропромислового і економічного розвитку, торгівлі, транспорту та залучення інвестицій;
- Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту;
- Відділ будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства;
- Відділ з питань оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту;
- Відділ з питань організації діяльності центру надання адміністративних послуг;
- Відділ культури і туризму;
- Служба у справах дітей;
- Сектор державної реєстрації;
- Архівний відділ;
- Фінансове управління.
Зусилля органу виконавчої влади спрямовані на організацію забезпечення дієвого і результативного функціонування структурних підрозділів райдержадміністрації, їх тісної співпраці (у межах компетенції) з сільськими радами, іншими суб’єктами діяльності, які зареєстровані на території району і беруть безпосередню участь у процесах практичного втілення в життя територіальних громад вимог сьогодення.
Налагодження конструктивної співпраці з територіальними підрозділами органів центральної виконавчої влади дали позитивні результати в частині виконання бюджету, організації громадських робіт, пенсійному забезпеченні населення та пільгових категорій громадян.
Висновки
Зусилля райдержадміністрації спільно з органами місцевого самоврядування в 2017 році були спрямовані перш за все на забезпечення послідовної діяльності соціальної сфери, підвищення соціальної захищеності усіх верств населення на основі послідовного зміцнення економіки, підтримки малого і середнього бізнесу, сталого розвитку агропромислового комплексу, подальшого впровадження нових, ефективних технологій у виробництво, безумовне виконання районного та місцевих бюджетів, продовження реалізації законодавства щодо об’єднання громад.
Вважаю, нам вдалося утримати економіку й соціальну сферу, продовжуючи йти шляхом реформ, налагодити конструктивний діалог з громадськістю, щоб своїми послідовними діями довести, що завдання стоять серйозні, і лише спільними зусиллями ми зможемо забезпечити їх виконання.