ПУБЛІЧНИЙ ЗВІТ ГОЛОВИ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ Т.П. КАЧАНЕНКО ЗА 2018 РІК
ПУБЛІЧНИЙ ЗВІТ ГОЛОВИ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
Т.П. КАЧАНЕНКО ЗА 2018 РІК
Лубенська районна державна адміністрація будує свою роботу відповідно до стратегічних напрямів реалізації положень Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів, якими визначені основні завдання по вирішенню найактуальніших економічних проблем, забезпечення соціальної і політичної стабільності, відповідальності за стан справ на місцях, дотримуючись принципів прозорості, доступності, відкритості та публічності.
Публічний звіт, який дає змогу щороку проаналізувати та обговорити роботу за попередній рік, - найкраще тому свідчення.
Минулий рік, як жоден із попередніх, був найбільш результативним і фінансово сприятливим у втіленні більшості запланованих проектів, передбачених Програмою економічного та соціального розвитку Лубенського району на 2018 рік. Разом з тим, спільне бачення проблем органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, депутатськими корпусами, територіальними підрозділами, громадськістю і бажання працювати для людей створили сприятливі умови для реалізації запланованого.
За оцінкою результатів діяльності роботи районних державних адміністрацій за 2018 рік, Лубенський район посів 18 місце, порівняно з попереднім рейтингом відбулося підняття на 1 позицію. До відома: за підсумками 2017 року район посідав 19 місце.
Основним завданням протягом 2018 року стало втілення єдиної державної політики соціально-економічного розвитку задля зростання добробуту людей. Завдяки чіткій та послідовній роботі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування вдалося зберегти стабільну суспільно-політичну ситуацію та досягти зростання в окремих галузях і секторах економіки району.
Агропромисловий розвиток
Аграрний сектор формує продовольчу та у визначених межах економічну, екологічну та енергетичну безпеку, забезпечує розвиток технологічно пов’язаних галузей економіки та створює соціально-економічні умови подальшого розвитку економіки. Основним напрямком роботи аграрного сектору району є зростання рівня виробництва сільськогосподарської продукції, підвищення її економічної ефективності, збільшення урожайності культур та продуктивності худоби. Районна державна адміністрація продовжує концентрувати зусилля на сприянні розвитку і зростанню обсягів аграрного виробництва, перетворенні агропромислового комплексу у високоефективний сектор економіки, що дозволить підвищити рівень зайнятості соціальний і економічний розвиток сільського населення. В 2017 році індекс обсягу сільськогосподарського виробництва склав 76,6 %, а вже у 2018 році – 146,6 %.
Сільське господарство Лубенського району спеціалізується на виробництві та реалізації продукції рослинництва та тваринництва, яка представлена 28 сільськогосподарськими підприємствами та 74 фермерськими господарствами. Загальна площа сільськогосподарських угідь (включаючи господарства населення) – 92,4 тис. га, в тому числі: ріллі – 82,3 тис. га.
В 2018 році сільгоспвиробниками зібрано зернові та зернобобові культури на площі – 35,2 тис. га, намолочено 253,2 тис. т зерна, при середній врожайності 71,8 ц/га. Кукурудзи на зерно обмолочено на площі 21,7 тис. га, намолочено – 191,9 тис. т при урожайності 88,4 ц/га. Соняшника обмолочено на площі 16,8 тис. га, намолочено – 49,2 тис. т при урожайності 29,0 ц/га. Сої обмолочено на площі 4,1 тис. га, намолочено – 8,4 тис. т при урожайності 20,2 ц/га. Всього посіяно 6,6 тис. га озимих культур, в тому числі озимої пшениці – 6,4 тис. га.
Для підвищення родючості ґрунтів агроформуваннями району внесено 4200 т мінеральних добрив. Станом на 01.01.2019 господарствами району закуплено 1718 т мінеральних добрив: в т.ч. азотних – 927 т, фосфорних – 418 т, калійних – 373 т.
Станом на 01.01.2019 населенню виплачено орендну плату в сумі 169459,0 тис. грн., що складає 100 % до загального розміру виплат, в тому числі коштами 164597,0 тис. грн., зерном – 3278,0 тис. грн., послугами – 92,4 тис. грн., іншою продукцією – 1494,0 тис. грн. Варто зазначити, що Лубенський район посідає 10 місце в області по середньому відсотку виплати орендної плати за земельні паї, який складає 10,1 %.
Сільськогосподарськими та фермерськими господарствами району з початку року отримано кредитів на суму 15,580 млн. грн. з середньозваженою відсотковою ставкою 21 %.
В галузі тваринництва працюють 12 господарств різних форм власності, 5 фермерських господарств, 12 приватних підприємців, 8 орендарів водних об’єктів та 292 пасічники.
Станом на 01.01.2019 тваринницька галузь району характеризується такими показниками:
валове виробництво молока – 109740 ц;
надій на фуражну корову – 5548 кг;
вирощено м’яса в живій вазі – 25848,5 ц;
реалізовано на забій – 18325 ц.
В господарствах району утримується:
3657 голів великої рогатої худоби, з них 1940 голів корів, а також 12777 голів свиней, 16 коней та 354 голови овець. З початку року народилося телят – 1410 голів.
Лубенщина вже традиційно серед перших в області по розвитку свинарства. Це, зокрема, позначилось і на рейтинговій оцінці діяльності райдержадміністрацій – 5 місце по щільності поголів’я свиней на 100 га ріллі.
На зимово-стійловий період заготовлено сіна – 1805 ц, сінажу – 9888 ц, силосу – 24512 ц.
Програмою розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавської області за пріоритетними напрямками на період до 2020 року скористалося для відшкодування за штучне осіменіння корів 40 осіб, які утримують 150 корів у 2018 році на суму 22,8 тис. грн. та 10 осіб за приріст поголів’я корів власного відтворення (69 корів) на суму 207,0 тис. грн. та на розвиток бджільництва (для закупівлі вуликів) 2 особи отримали 48,0 тис. грн.
Інвестиційна діяльність
Інвестиції для району є невід’ємною складовою його стабільного економічного зростання. Протягом 9 місяців 2018 року в економіку Лубенського району, за статистичними даними, залучено 64,5 млн. грн. капітальних інвестицій. На 1 жителя району припадає 2051, 3 грн. інвестицій. Сільськогосподарські підприємства постійно поповнюють машинно-тракторний парк сучасною технікою. В агропромисловому комплексі району за 2018 рік придбано високоефективну сільськогосподарську техніку в кількості 75 одиниць на загальну суму 68 млн. 398 тис. грн. та освоєно інвестицій в тваринництві на суму 3,7 млн. грн.
З метою підтримки та розвитку підприємництва у аграрному секторі з початку року проведено 8 семінарів з питань залучення інвестицій та реалізації в районі державних і регіональних програм підтримки сільгоспвиробників у 2018 році. ФОП Шамова О.Ю. взяла участь в конкурсі інвестиційних проектів «Горизонти Полтавщини», що проводиться в рамках цільової Програми сприяння залученню інвестицій, розвитку економічного співробітництва та формування позитивного іміджу Полтавської області на 2017 – 2020 роки з двома проектами та отримала заохочувальний приз за проект «Фітнес-зал «Стронг».
Фінансова самодостатність
Головним чинником успішного розвитку регіону є його фінансова самодостатність. Доходи зведеного бюджету Лубенського району без урахування міжбюджетних трансфертів за 2018 рік забезпечено у сумі 64 млн. 63,9 тис.грн., що складає 114,9% до планових показників.
До загального фонду бюджету за доходами без офіційних трансфертів надійшло 57 млн. 904,0 тис.грн., що на 6 млн. 533,5 тис.грн. (12,7%) понад заплановані обсяги та на 7 млн. 155,3 тис.грн. або 14,1% більше ніж за 2017 рік. Збільшились надходження податку на доходи фізичних осіб на 3 млн. 687,5 тис.грн. або на 15,7% та єдиного податку на 2 млн. 992,5 тис.грн. або 27,0%. Слайд 1.
До спеціального фонду бюджету району без урахування міжбюджетних трансфертів за 2018 рік надійшло 6 млн. 159,9 тис.грн., що в 1,4 раза більше запланованого розпису на рік.
До бюджету району в звітному періоді надійшли міжбюджетні трансферти (Слайд 2):
- базова дотація – 2 млн. 815,5 тис.грн.;
- додаткова дотація – 4 млн. 787,7 тис.грн.;
- стабілізаційна дотація – 1 млн. 493,0 тис.грн.,
- субвенції із бюджетів різних рівнів – 186 млн. 319,7 тис.грн.
Планові призначення по доходах загального фонду виконано районним та 14 сільськими бюджетами. Найбільший приріст доходів відбувся у Жданівській (65,6%), Остапівській (34,8%), Хорошківській (34,1%), Тишківській (32,4%), Духівській (30,4%) сільських радах. Слайд 3.
Найбільшу питому вагу (46,9%) у власних доходах загального фонду бюджету займає податок на доходи фізичних осіб, фактичні надходження якого склали 27 млн. 127,1 тис.грн., або 104,8% до запланованого обсягу. Слайд 4.
Податку на нерухоме майно в частині плати за землю надійшло 15 млн. 636,9 тис.грн. або на 111,1% до запланованих обсягів.
Податкові надходження на 1 жителя району склали 4 тис. 115,8 грн. найбільші показники досягнуто у Снітинській – 3 тис. 870,0 грн., Духівській 2 тис. 34,5 грн, Жданівській – 2 тис. 582,5 грн., Тишківській – 2 тис. 565,3 грн., Калайдинцівській – 2 тис. 469,9 грн. сільських радах. Слайд 5.
Видатки бюджету району проведено у сумі 258 млн. 864,5 тис.грн., в тому числі за загальним фондом - на суму 245 млн. 375,0 тис.грн. що становить 96,1% уточнених призначень. Найбільшу питому вагу займають видатки на соціальне забезпечення 51,1%. Слайд 6.
На утримання установ та закладів освіти використано 46 млн. 504,2 тис.грн., що становить 95,5% планових призначень (Слайд 7);
охорони здоров’я – 6 млн. 426,5 тис.грн. (97,9%);
соціального захисту та соціального забезпечення – 139 млн. 324,6 тис.грн. (96,9%);
культури – 11 млн. 334,5 тис.грн. (95,6%);
фізичної культури – 707,7 тис.грн. (99,6%);
державного управління – 17 млн. 987,9 тис.грн. (97,6%).
На житлово-комунальне господарство використано 1 млн. 919,6 тис.грн. або 77,7% призначень.
Видатки спеціального фонду бюджету району проведено у сумі 13 млн. 489,5 тис.грн. (77,9%). Капітальні видатки проведено у сумі 11 млн. 867,3 тис.грн., в тому числі на реалізацію заходів щодо інвестиційного розвитку території використано 1 млн. 688,5 тис.грн., або 29,3% призначень на рік (кошти надійшли у грудні 2018 року і будуть використані у 2019 році).
Грошові доходи населення
Тримається на рівні динаміка показників соціального розвитку. Середня заробітна плата штатного працівника у ІІІ кварталі 2018 року становить 8095 грн., що на 29,4% більше, ніж у відповідному періоді 2017 року та складає 93,1 % до середнього рівня по області. Станом на 1 січня 2019 року в районі відсутня заборгованість із виплати заробітної плати.
Управління соціального захисту населення постійно тримає на контролі своєчасність виплати заробітної плати працівникам підприємств, установ та організацій району. Щодекадно проводиться моніторинг стану виплати заробітної плати з урахуванням виплати поточної заробітної плати за звітний період.
З метою визначення шляхів, джерел та термінів ліквідації зарплатних боргів, а також дотримання термінів виплати заробітної плати на засідання районної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат запрошуються керівники підприємств-боржників. Протягом року відбулося 2 засідання комісії.
Районною робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення за 2018 рік проведено 19 засідань районної робочої групи за участю 38 роботодавців. В результаті проведених засідань легалізовано в добровільному порядку 10 робочих місць. Також робочою групою проведено 1 обстеження районних суб’єктів господарської діяльності та легалізовано 1 робоче місце. Матеріали обстеження передані до Управління Держпраці у Полтавській області. Обстеження суб’єктів підприємництва району здійснюються із залученням інспектора Управління Держпраці у Полтавській області.
Лубенською міськрайонною філією Полтавського обласного центру зайнятості проводяться інформаційно-роз’яснювальні cемінари з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення для роботодавців та безробітних, які перебувають на обліку в центрі зайнятості. За минулий рік проведено 12 семінарів на тему «Легалізація зайнятості – крок назустріч Вашим працівникам» та 13 – «Легальна зайнятість». В семінарах взяли участь 130 роботодавців та 352 безробітні особи. На семінарах розглядалися питання переваги ведення легального бізнесу, неприпустимості використання найманої робочої сили з порушенням трудового законодавства та оцінка негативних наслідків виплати заробітної плати в «конвертах» для роботодавців та найманих працівників.
В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації, під час проведення повідомної реєстрації колективних договорів, перебуває на контролі дотримання підприємствами, установами та організаціями району норм трудового законодавства та соціально-економічних прав працівників. За 2018 рік зареєстровано 36 колективних договорів, змін та доповнень до них.
В управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації в 2018 році створено 36 тимчасових робочих місць з інформування населення стосовно порядку отримання житлових субсидій та технічній підготовці документації з кур’єрською доставкою документів та запитів. Загальна сума коштів районного бюджету для проведення фінансування витрат на оплату праці безробітних осіб, залучених до виконання громадських робіт, в управлінні складає 81,8 тис. грн.
Соціальний захист
Пріоритетним напрямком в районі залишається забезпечення своєчасного надання населенню державних соціальних гарантій. Станом на 01.01.2019 призначено та виплачено державні соціальні допомоги сім’ям з дітьми, особам з інвалідністю з дитинства, дітям з інвалідністю, державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю, соціальної допомоги на догляд, допомоги по догляду за особами з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу на суму 45млн 121,5 тис. грн. 2650 особам.
Станом на 01.01.2019 субсидію на житлово-комунальні послуги отримує 5151 сім’я, нарахування складають майже 63 мільйони гривень.
Субсидію на тверде паливо та скраплений газ призначено 346 особам на суму 1096 тис. грн.
На обліку в районі перебуває 311 сімей внутрішньо переміщених осіб, допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, отримують 156 сімей, на що використано кошти державного бюджету в сумі 190 тис. грн.
З 1 вересня 2018 року розпочалася робота над реалізацією пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка». Допомога «пакунок малюка» є одноразовою безповоротною адресною соціальною допомогою сім’ям, в яких народилася дитина, та надається на кожну новонароджену дитину у пологовому будинку під час виписки. 17 жінкам, які народили дитину та на день виписки не отримали одноразову натуральну допомогу в пологовому будинку, управлінням соціального захисту населення забезпечено доставку «пакунку малюка» за місцем проживання.
У 2019 році запроваджено нові види державних соціальних гарантій:
-
надання житлових субсидій населенню у грошовій формі;
-
державна допомога на хворих дітей, яким не встановлено інвалідність;
-
виплата компенсації за відшкодування послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня».
В Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги по Лубенському району станом на 01.01.2019 зареєстровано 11133 особи.
За рахунок коштів державного бюджету надано пільги на житлово-комунальні послуги на суму майже 10 млн. грн.
Пільги в готівковій формі для придбання твердого палива призначено 117 особам, скрапленого газу – 89 особам на загальну суму більше 192 тис. грн.
За рахунок коштів місцевих бюджетів населенню району надаються додаткові соціальні гарантії. Зокрема, відшкодовано витрати за надані пільги окремим категоріям громадян з послуг зв’язку на суму 44,6 тис. грн. та за пільговий проїзд залізничним транспортом приміського сполучення – близько 19 тис. грн.; здійснено компенсаційні виплати 50-ти відсотків оплати за житлово-комунальні послуги членам сімей загиблих (зниклих безвісти) учасників антитерористичної операції та учасників бойових дій на території інших держав у межах соціальних норм – 3 особам на суму майже 15 тис. грн.
За рахунок коштів обласного бюджету виплачено одноразову грошову допомогу 110 особам (членам сімей загиблих (померлих) воїнів-інтернаціоналістів, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни з числа учасників антитерористичної операції, дружинам померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою) на суму 220 тис. грн.
Відшкодовано витрати за поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни 14 особам на суму 15,2 тис. грн.
Протягом 2018 року за рахунок коштів обласного бюджету компенсовано вартість 534 квитків (213 осіб) на суму 48,3 тис. грн. за проїзд автомобільним транспортом пільгових категорій громадян на міжміських та міжобласних маршрутах загального користування (протяжність перевищує 50 км).
З метою забезпечення санаторно-курортного оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1 категорії, у 2018 році з державного бюджету виділено 184,2 тис. грн., оздоровлено 27 осіб. Також оздоровлено 1 дитину з інвалідністю, інвалідність якої пов’язана з Чорнобильською катастрофою, вартість санаторно-курортної путівки – 12,7 тис. грн.
Крім того, у 2018 році з районного бюджету виділено кошти на придбання санаторно-курортних путівок для учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії з доплатою за рахунок власних коштів постраждалих. Оздоровлений 1 учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії на суму 6,8 тис. грн.
У 2018 році виплачена грошова компенсація замість санаторно-курортної путівки 88 постраждалим особам на суму 42,3 тис. грн.
Проводиться системна робота з ветеранами війни з числа учасників антитерористичної операції та членами сімей загиблих, надається всебічна допомога для оперативного вирішення порушених ними питань.
Для зазначеної категорії громадян передбачено ряд державних соціальних гарантій, а це – надання пільгових послуг, санаторно-курортне лікування, забезпечення технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами, забезпечення житлом, заходи з психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації.
Станом на 01.01.2019 на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, з числа учасників антитерористичної операції перебувають 13 осіб з інвалідністю внаслідок війни, 191 учасник бойових дій, 2 учасники війни, 15 членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни.
2 учасники бойових дій, які перебували на обліку для забезпечення санаторно-курортним лікуванням, оздоровилися в медичному центрі «Нові Санжари» Національної гвардії України та ПАТ санаторно-готельний комплекс «Дніпро-Бескид» м. Трускавець, на що використано 16,4 тис. грн. коштів державного бюджету.
Два учасника бойових дій з числа учасників антитерористичної операції пройшли психологічну реабілітацію в медичному центрі «Нові Санжари» Національної гвардії України. Загальна вартість укладених договорів на надання послуг із психологічної реабілітації склала 16,3 тис. грн.
На виконання державної бюджетної програми щодо професійної адаптації учасників антитерористичної операції 2 учасники бойових дій пройшли навчання за професією водій категорії «С», на що використано 16,9 тис. грн.
Протягом 2018 року за рахунок коштів обласного бюджету надавалася щомісячна допомога сім’ям з дітьми загиблих учасників антитерористичної операції, у розмірі прожиткового мінімуму в розрахунку на одну особу, на кожну дитину віком до 18 років (2 особи).
Для проведення реабілітації дітей з інвалідністю району у Лубенському міському центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів передано міжбюджетні трансферти з місцевих бюджетів до бюджету міста Лубни 108,6 тис. грн., у тому числі з районного бюджету – 18,0 тис. грн., з бюджету Засульської сільської ради – 90,6 тис. грн. Видано 23 направлення до реабілітаційної установи та пройшли реабілітацію 21 дитина з інвалідністю.
У рамках виконання Програми соціального захисту населення Лубенського району «Турбота» у 2018 році за рахунок коштів районного бюджету надано одноразову грошову допомогу 362 особам на суму 222,8 тис.
Турботу держави про забезпечення потреб найменш соціально захищеного сільського населення доступними, якісними соціальними послугами в районі здійснює територіальний центр соціального обслуговування райдержадміністрації. Його робота спрямована на забезпечення життєдіяльності людей похилого віку та осіб з інвалідністю старше 18 років.
Основна категорія підопічних установи – одинокі, одиноко проживаючі та особи з інвалідністю, які за станом здоров’я обмежено здатні або не здатні до самообслуговування. Їх щоденні побутові потреби задовольняють 69 соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома, завдячуючи яким підопічні мають змогу вести гідний спосіб життя.
У 2018 році на обслуговуванні у відділенні перебувало 376 жителів району, 367 жителів Засульської сільської ради та 20 жителів Сенчанської сільської ради. Уцілому протягом року надано 191 574 соціальні послуги 763 особам.
З метою наближення соціальних послуг до населення, яке проживає у віддалених населених пунктах району, спеціалісти відділень денного перебування та організації надання адресної грошової та натуральної допомоги територіального центру в складі мультидисциплінарних команд працюють на виїзних умовах за місцем проживання сільського населення. За 2018 рік ними зроблено 238 виїздів у 67 населених пункти та надані перукарські послуги, послуги з пошиття та ремонту одягу, прання, дрібного ремонту будинків, скошування трави, обпилювання дерев, рубання дров, заточування ножів. Надані медичні реабілітаційні послуги, автотранспортні послуги, надавалася натуральна допомога одягом та взуттям, ті, хто потребують забезпечувалися технічними засобами реабілітації, організовувалися гуртки дозвілля та відпочинку, надавалися педагогічні послуги в рамках «Університету третього віку».
Надання вищевказаного комплексу соціальних послуг забезпечували психолог, юрисконсульт, перукар, швачка, робітник з дрібного ремонту будівель, сестри медичні з лікувальної фізкультури, фахівці із соціальної роботи.
Щоденно службові автомобілі установи із спеціалістами вищевказаних відділень виїжджають в села. Особливо важлива виїзна робота установи для віддалених населених пунктів району, оскільки завдячуючи їй вони мають змогу отримувати комплекс соціальних послуг за місцем проживання.
Вцілому установа у 2018 році надала соціальні послуги 2 940 особам.
Фінансування установи було забезпечено в повному обсязі відповідно до фактичної потреби. Кошти першочергово спрямовувалися на виплату заробітної плати та оплату за спожиті енергоносії, на забезпечення надання послуг, розширення їх асортименту, зміцнення матеріально-технічної бази, що дало змогу поповнити пункт прокату засобами реабілітації, забезпечити соціальних робітників спецодягом і спецвзуттям та велосипедами, проведення поточних ремонтів службових автомобілів.
У 2018 році територіальний центр працював на умовах співфінансування з районного бюджету (3 299 718,96 грн.), бюджетів Засульської (2 714 927,60 грн.) та Сенчанської сільських рад (115 155,27 грн.), що дало змогу забезпечити необхідну кількість послуг тим, хто їх потребує. Фінансування у 2018 році склало 6 129 801,83 грн.
Розвиток інфраструктури,
житлово-комунального господарства та будівництва
Протягом 9 місяців 2018 року, за статистичними даними, по Лубенському району прийнято в експлуатацію житлові будівлі, загальною площею 1257 м², що на 36,5 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року, складає 1,0% від загального обсягу по області та відповідає шостому місцю серед районів області.
У 2018 році транспортними підприємствами перевезено 1023,6 тис. пасажирів, пасажирооборот склав 30,6 млн. пас. км.
В рамках проведення заходів з децентралізації системи управління автомобільними дорогами загального користування та відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування» та інших законодавчих актів, з 01.01.2018 року автомобільні дороги загального користування, дороги місцевого значення передані до сфери управління Полтавської обласної державної адміністрації на баланс Департаменту будівництва, містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства, а з 01.06.2018 року передані на баланс ДП «Агенство місцевих доріг Полтавської області».
У 2018 році за кошти місцевих бюджетів виконані поточні ремонти дамби по вул. Першотравнева села Тарандинці на суму 109 тис.грн., доріг на території Калайдинцівської сільської ради на суму 368,3 тис.грн., Снітинської сільської ради – 100 тис.грн., Березотіцької сільської ради – 400 тис.грн., Вовчицької сільської ради – 196 тис.грн., Духівської сільської ради – 149,9 тис.грн., Хорошківської сільської ради – 450 тис.грн.
У період з червня по листопад 2018 року Державним підприємством «Агенство місцевих доріг Полтавської області» проведено ремонт доріг О 1713193 Лубни-В’язівок-Мацківці-Лукім’я на 1 млн. 930 тис.грн, О 1713194 Лубни-П’ятигірці на 183,5 тис.грн., М-03 Лубни на 966, 2 тис.грн., О 1713183 Хорошки-Снітин-Вовчик на 4 млн. 002 тис.грн., О 1712158 Лохвиця-Вирішальне-Лубни на 5 млн. 263,07 тис.грн., О 1713179 Лубни-Тишки-Ісківці – на 1 млн. 754,43 тис.грн., О 1713196 (Т24-17) Вищий Булатець-Лубни на 937,7 тис.грн.
Також проведені аварійно-відновлювальні роботи на дорогах С 171329 Лубни-Кононівка, С 171325 Войниха-Тернівщина-Оріхівка-Куп’єваха.
Загалом у минулому році на ремонт місцевих доріг району використано понад 13 млн.грн. (кошти ДП «Агенство місцевих доріг Полтавської області») та 1 млн. 673 тис.грн. – сільські бюджети.
Зимове утримання автомобільних доріг здійснює ТОВ «БудтехіндустріяІнвест» (керівник Прозоров Сергій Олександрович) з наступною технікою: навантажувач ВОВКАТ 850-1 шт., снігоочисник/піскорозкидач МАЗ – 1 шт., снігоочисник – автогрейдер 1 шт.
В районі широко популяризується державна програма з підвищення рівня енергоефективності житлових будинків. Як результат, жителі району отримали 4 кредити на утеплення житла на загальну суму 162,6 тис. грн. Підвищення енергоефективності залишається стратегічною лінією розвитку економіки та соціальної сфери району.
У 2019 році Програмою економічного і соціального розвитку району на 2019 рік, прийнятою 24 грудня 2018 року рішенням 35 сесії районної ради сьомого скликання, передбачено впровадження 69 проектів із загальним обсягом фінансування з усіх джерел майже 40,0 млн. грн.
Розвиток споживчого ринку
Споживчий ринок району характеризується достатнім асортиментом продовольчих і непродовольчих товарів, стабільним постачанням та відсутністю товарного дефіциту. Роздрібний товарооборот підприємств, які здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі у січні-вересні 2018 році складає 141042,5 тис грн. що на 49,3% більше, ніж у відповідному періоді 2017 року, відповідає 10 місцю в порівнянні з іншими районами області та становить 1,0% від загального обсягу по області.
Попит населення Лубенського району на товари споживання на території 15 сільських рад задовольняють 68 об'єктів роздрібної торгівлі із загальною торговою площею 3917,2 м² та 13 підприємств ресторанного господарства загальною площею 1167,7 м² на 456 посадочних місць, які належать приватним підприємцям та райспоживспілці «Лубенщина». Для збереження стабільної цінової ситуації організовуються ярмарки «вихідного дня» з реалізації продуктів харчування за участю товаровиробників як сусідніх, так і нашого районів. Протягом 2018 року сільськогосподарські та селянсько-фермерські господарства взяли участь в 104 ярмарках, де реалізовано продукцію рослинництва і тваринництва на суму 8,4 млн. грн.
Освіта
У 2018 році у районі функціонувало 10 дошкільних навчальних закладі, 17 груп яких відвідує 277 дітей. Це складає 87 відсотків до загальної кількості дитячого населення району відповідного віку з 2 до 6 років, діти 5 річного віку стовідсотково охоплені різними видами дошкільної освіти.
У всіх закладах дошкільної освіти проведені ремонти приміщень, виконані роботи по облаштуванню територій, ігрових майданчиків, поновлене навчальне та ігрове обладнання. Встановлено 4 ігрові майданчики у Березотіцькому, Вовчицькому, Калайдинцівському та Новооріхівському закладах дошкільної освіти, всього на загальну суму 369,8 тис.грн.
У Снітинському ЗДО «Пролісок» проведено заміну вікон та лінолеуму на суму 40,000 грн., за рахунок коштів ТОВ «Баришівська зернова компанія».
У 2018 році вартість харчування дітей у закладах дошкільної освіти Лубенського району становила 21 грн. в день, у закладах загальної середньої освіти 8-9 грн. в день. Діти учасників АТО та діти інших пільгових категорій харчуються безкоштовно за кошти районного бюджету. Для харчування дітей усіх закладів у 2018 році залучено 817,3 тис. грн. (162,5 тис. грн. із районного бюджету та 654,8 тис. грн. субвенцій сільських рад)
У 2018 році функціонувало 10 закладів загальної середньої освіти, із них: 3 опорні заклади, 6 закладів загальної середньої освіти та 1 навчально-виховний комплекс, у яких навчалось 1108 учнів.
У закладах освіти здійснюються заходи з енергозбереження. Зокрема протягом минулого року проведена часткова заміна вікон на енергозберігаючі у ОЗ «Вовчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей імені В.Ф.Мицика», на ці потреби використано 360,5 тис. грн. (350,0 тис. грн. з державного бюджету, 10.5 тис. грн. – з районного бюджету). Проведена реконструкція теплогенераторної (заміна котлів) у ОЗ «Калайдинцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Ф.Д.Рубцова» на суму 170 тис. грн.
Забезпечено підвезення усіх 496 учнів (45% від загальної кількості) до місця навчання і додому 13 шкільними автобусами. У 2018 році для ОЗ «Калайдинцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Ф.Д.Рубцова» придбано шкільний автобус за кошти субвенцій з державного бюджету на соціально-економічний розвиток територій у сумі 1119,7 тис. грн. та коштів місцевого бюджету у сумі 479,8 тис. грн.
І звичайно ж, завдяки розумінню, підтримці і допомозі голів сільських рад для підвозу дітей, харчування, на заробітну плату з нарахуванням, проведення капітальних та поточних ремонтів, придбання матеріалів, оплата енергоносіїв із бюджетів сільських рад до районного бюджету для закладів загальної середньої освіти передано понад 3815,6 тис. грн.
Порівнюючи з 2017 роком, у 2018 році у Лубенському районі ріст коштів, які використані у галузі освіта на капітальні ремонти та придбання із бюджетів усіх рівнів, склав 126,4 тис. грн.
|
2017 рік тис. грн. |
2018 рік тис. грн. |
Різниця |
Всього |
6054,1 |
6180,5 |
+126,4 |
Державний бюджет |
1367,0 |
1746,6 |
+379,6 |
Обласний бюджет |
1760,0 |
2683,4 |
+923,4 |
Районний бюджет |
1432,0 |
589,3 |
-842,7 |
Субвенції сільських рад |
1495,1 |
1161,2 |
-333,9 |
Підтримка сім’ї, молоді та дітей
Адміністрацією постійно здійснюється значна робота щодо підтримки сімей, особливо тих, які потребують соціальної уваги. Станом на 1 січня 2019 року відповідно до Єдиного обліку багатодітних сімей в Україні на території району проживає 230 багатодітних родин, у яких виховується 754 дитини. Згідно з поданими заявами батьків вчасно видаються посвідчення багатодітним батькам та дітям, традиційно проводяться районні заходи до Дня захисту дітей, Дна матері, Дня сім’ї, до Новорічних та різдвяних свят, вшанування талановитих, обдарованих дітей та дітей з багатодітних родин з врученням подарунків та солодощів. На виконання Основних завдань та заходів Програми економічного і соціального розвитку Лубенського району на 2018 рік, затвердженої двадцять шостою сесією сьомого скликання Лубенської районної ради від 22.12.2017, на вищезгадані заходи використано 38500 грн. Спільно із сільськими головами головою та заступниками відвідуються сім’ї, у яких виховуються 5 та більше дітей, багатодітні сім’ї, батьки є учасниками АТО, сім’ї загиблих та інші, вивчаються проблемні питання, які оперативно вирішуються.
У сфері оздоровлення та відпочинку дітей в 2018 році організованими формами відпочинку та оздоровлення охоплено 508 дітей. За кошти районного бюджету дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки закуплено 10 путівок на суму 63,0 тис. грн. (діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, з багатодітних та малозабезпечених сімей) у позаміські табори Полтавської області та за її межами.
На харчування дітей у 10 пришкільних таборах відпочинку з денним перебуванням виділено 121, 5 тис. грн. з бюджетів сільських рад.
Відповідно до обласної Програми оздоровлення та відпочинку дітей на 2015-2019 роки, у Лубенському районі оздоровлено 45 дітей у таборах Полтавської області шляхом часткового відшкодування вартості путівки у розмірі двох прожиткових мінімумів (3880 грн.). Кошти, виділені з районного та обласного бюджету, використані в повному обсязі (178,1 тис. грн.)
За рахунок коштів обласного та державного бюджетів для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки для Лубенського району виділено 28 путівок в дитячі оздоровчі табори, які розташовані на території області та за її межами, з яких 5 - додаткові. Загальна кількість дітей, які забезпечені оздоровленням та відпочинком, - 508, що становить понад 50% від загальної кількості дітей, які навчаються у закладах загальної середньої освіти Лубенського району.
Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах, є одним з пріоритетних напрямів діяльності Лубенського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
В зазначеному напрямку роботи одним з найголовніших чинників є раннє виявлення сімей, які потребують сторонньої допомоги, з метою профілактики сімейного неблагополуччя, своєчасного виявлення проблем та надання відповідної якісної допомоги.
Проблемним, на сьогодні, є створення Мобільної бригади - спеціалізованої служби підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства .
Метою діяльності мобільної бригади є надання соціально-психологічної допомоги постраждалим особам, зокрема соціальних послуг з консультування, кризового та екстреного втручання, соціальної профілактики відповідно до їх потреб.
Мобільна бригада надає соціальні послуги шляхом проведення фахової консультації за допомогою телефонного зв’язку, з виїздом у спеціально організованому транспорті до місця проживання (перебування) постраждалих осіб чи іншого вказаного ними місця, у приміщенні загальної чи спеціалізованої служби підтримки постраждалих осіб, в іншому приміщенні, визначеному місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Шляхами вирішення даного питання є передбачення коштів у кошторисі центру на 2019 рік.
Одним з важливих принципів роботи з сім'єю є принцип самозабезпечення сім'ї, тобто надання їй соціальної допомоги з метою пошуку і стимуляції її внутрішніх резервів, які допоможуть сім'ї вирішити власні проблеми. Соціальна робота з сім'єю спрямовується як на всю сім'ю в цілому, так і на окремих її членів (дітей, батьків, подружню пару, інших членів родини). У процесі такої роботи вирішується питання раціональної організації внутрішньосімейного спілкування, нормалізації життєдіяльності і відпочинку сім'ї та окремих її членів, спілкування з оточуючим середовищем, допомога надається у раціональному розв'язанні складних сімейних конфліктів.
Соціальна профілактична робота з сім'єю полягає у реалізації системи соціально-психологічних, медико-соціальних і правових заходів, спрямованих на усунення умов та причин виникнення проблем, а також системи заходів з профілактики сімейного неблагополуччя, конфліктів, розлучень, стресових станів; формування відповідального батьківства, збереження репродуктивного здоров'я молоді; організація роботи щодо запобігання помилок, розрахунків у системі сімейного виховання.
Соціальна допомога - має на меті надання різноманітних соціальних послуг сім'ї в умовах конкретної ситуації. Ці послуги сприятимуть формуванню у сім'ї нормальної життєдіяльності. Завдання працівників центру полягає у тому, щоб допомогти сім'ї в цілому і кожному з її членів справитися з повсякденними життєвими труднощами.
Працівники центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді виступають посередником між сім'єю, державою, громадськими організаціями та законодавчими органами. Соціальні послуги спрямовані на допомогу створення й поліпшення умов життєдіяльності сім'ї, можливостей її самореалізації, на захист її прав та інтересів. Це, насамперед, роз'яснення про пільги, що надаються сім'ям, жінкам, одиноким, неповнолітнім матерям, дітям з неблагополучних сімей і сімей групи ризику, їх батькам, формування їхньої правосвідомості, відповідального ставлення батьків до батьківських обов'язків, надання різних видів соціальних послуг дітям і сім'ям - жертвам екологічних, технологічних, політичних катастроф, які опинилися в екстремальній ситуації, а також молоді, яка збирається взяти шлюб. Молодій сім'ї, неповнолітнім та молоді має бути гарантованим надання різного роду інформативних консультацій.
Попередній аналіз досвіду роботи та умов життя сімей нашого району, що опинилися в складних життєвих обставинах показує, що неможливо виділити більш чи менш вагомі чинники, що впливають на виникнення соціального неблагополуччя тієї чи іншої місцевості. Найчастіше в ході роботи фіксуємо поєднання багатьох несприятливих умов, які роблять неможливим використання лише власних ресурсів сім’ї чи особи для самостійного вирішення життєвих проблем.
Так, з початку 2018 року здійснено 160 оцінок потреб сімей на предмет складних життєвих обставин. Складні обставини підтвердилися в 80 сім’ях. Під соціальний супровід центром взято 54 сім’ї, в них виховується 92 дитини до 18 років. В процесі соціального супроводу дітям і батькам надаються послуги у сприянні працевлаштування, оформленні документів, відновленні втрачених документів, реструктуризації боргів за комунальні послуги, оздоровленні, лікуванні. Проводиться ґрунтовна робота із батьками, які зловживають алкогольними напоями, ведуть аморальний спосіб життя, а також з тими батьками, які схильні до вчинення насильства в сім’ї, проводиться робота щодо засвоєння навичок відповідального батьківства, поліпшення сімейного психоемоційного стану, сформування позитивних соціальних зв’язків.
Без здійснення соціального супроводу надаються послуги 50 сім’ям, у яких виховується 96 дітей до 18 років.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 р. № 623 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціональних обов'язків державного соціального інспектора» центром з метою контролю за цільовим використанням допомоги при народженні дитини здійснено відвідування 61 сім’ї , в яких виховується 93 дитини до 18 років. В результаті перевірок пропозицій до органів соціального захисту населення щодо припинення виплат державної допомоги при народженні дитини за звітний період не було.
Окрім роботи з сім’ями спеціалістами та фахівцями центру ведеться робота за такими напрямками як: пропаганда ведення здорового способу життя, профілактика правопорушень та негативних явищ серед молоді, попередження насильства в сім’ї, попередження суїцидальної поведінки серед підлітків, робота щодо попередження соціального сирітства, робота з умовно засудженою молоддю та особами, які звільнилися з місць позбавлення волі. З останньою категорією населення здійснюється робота за картками отримувачів послуг, яким в ході здійснення індивідуальної роботи надаються різноманітні соціальні послуги: інформаційні, педагогічні, юридичні, психологічні, соціально-медичні, соціально-побутові.
Протягом 2018 року з кримінально – виконавчої інспекції надійшло 2 повідомлень про постановку на облік та 2 повідомлення про зняття з обліку, з даними особами засудженими до покарань без позбавлення волі проводилася індивідуальна робота на базі центру: проведено бесіди, спрямовані на формування та закріплення здорового способу життя, профілактику наркоманії та алкоголізму, повторного вчинення злочину, профілактики соціально небезпечних хвороб.
На обліку центру перебуває 11 осіб з числа дітей сиріт, та дітей, позбавлених батьківського піклування. Послугами охоплено 8 осіб даної категорії.
5 осіб перебуває на квартирному обліку, 1 особа – має власне житло, 5 осіб - закріплено право користування.
До клієнтів центру, котрі охоплюються послугами слід також віднести внутрішньо переміщених осіб з зони проведення АТО, демобілізованих військовослужбовців, які приймали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, членів сімей загиблих ветеранів війни з числа учасників АТО, членів сімей загиблих воїнів - інтернаціоналістів.
Усім сім’ям, які прибувають до Лубенського району із зони АТО та звертаються до центру за допомогою, надаються соціальні послуги у рамках соціального супроводу або за карткою обліку роботи з сім’єю.
В 2018 році Лубенським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді 100% проінформовано про можливість безкоштовного оздоровлення членів сімей загиблих ветеранів війни, з числа учасників антитерористичної операції: здійснено 10 оцінок потреб членів сімей загиблих ветеранів війни АТО, за результатами яких 1 член сім’ї загиблого ветерана війни оздоровився в санаторії МВС «Миргород».
В 2018 році здійснено 5 оцінок потреб членів сімей загиблих воїнів – інтернаціоналістів, за результатами яких 1 член сім’ї загиблого воїна – інтернаціоналіста в листопаді 2018 року оздоровився в санаторії МВС «Миргород», 4 члена сім’ї загиблих воїнів – інтернаціоналістів відмовились від можливості безкоштовного санаторно-курортного оздоровлення в 2018 році.
Фізична культура та спорт
Важливою складовою питання виховання здорової нації, розвитку національно-патріотичних традицій, формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я є постійна цілеспрямована робота у напрямку фізичної культури та спорту. У 2018 році розпочато будівництво спортивних дитячих майданчиків зі штучним покриттям у опорних закладах «Вовчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей», «Калайдинцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів», Ісківська ЗШ І-ІІІ ступенів. Всього освоєно коштів 3483,8 тис. грн. З них
-
державного бюджету - 1261,6 тис. грн.,
-
обласного – 1545,0 тис. грн.,
-
бюджетів сільських рад – 672,2 тис. грн.
Завершення робіт по введенню в дію спортивних об’єктів планується у березні-квітні 2019 року.
Місцевим осередком ГО «ВФСТ «Колос» в Лубенському районі спільно з відділом освіти сім’ї, молоді та спорту Лубенської районної державної адміністрації та відділом освіти, молоді та спорту Засульської сільської ради за поточний рік було організовано, проведено 102 фізкультурно-спортивних заходи районного, обласного, Всеукраїнського та міжнародного рівнів, що на 13 заходів більше, ніж у минулому році.
Збірні команди Лубенського району, Засульської ОТГ, сільські команди брали участь у 26 змаганнях обласного рівня: чемпіонати Територіальної організації «ВФСТ «Колос» у Полтавській області: з міні-футболу, футзалу серед чоловічих, юнацьких, жіночих команд та команд ветеранів спорту, чемпіонати та «Кубок» з волейболу, пляжного волейболу; баскетболу, стрітболу, легкої атлетики, шахів, шашок, настільного тенісу.
Колективи фізичної культури Лубенського району та Засульської ОТГ взяли участь у обласних спартакіадах серед депутатів усіх рівнів; серед працівників ВФСТ «Колос», сільських та селищних голів, голів районних рад, державних службовців, ветеранів сільського спорту, об’єднаних територіальних громад: «Краща спортивна громада Полтавщини», «Краще спортивне село Полтавщини», спартакіада з рекреаційних видів спорту.
У 2018 було організовано та проведено 21 змагання серед колективів фізичної культури Лубенського району: Кубок Лубенського району з футболу; «Суперкубок» Лубенського району з футболу; чемпіонат району з футболу, який тривав з травня по жовтень (боротьбу за нагороди вели 10 команд), кубок та чемпіонат Лубенського району з волейболу, в якому взяли участь 8 команд; відкритий турнір з пляжного волейболу «Кубок Сули-2018»; чемпіонат Лубенського району з легкої атлетики «Золота осінь-2018року» - 100 учасників.
Великої популярності серед населення набули традиційні турніри з міні-футболу, присвячені пам’яті видатних людей Лубенщини: турнір з міні-футболу пам’яті Олександра Лелеченка (Новооріхівка), турнір з міні-футболу пам’яті Вадима Гетьмана (Снітин), турнір пам’яті Едуарда Кваші (Мацківці) , турнір пам’яті Романа Крутька (Вовчик), турнір з футзалу пам’яті Руслана Марченка (Михнівці), міні-футбольний турнір пам’яті В.Г. Діденка (Михнівці). Також проводилися чемпіонати Лубенського району з шахів, шашок, настільного тенісу. На даний час проходять «відкритий зимовий Чемпіонат Лубенського району з міні-футболу»» в с. Снітин, де ведуть боротьбу 12 команд.
На базі Лубенської районної дитячо-юнацької спортивної школи «Колос» функціонує відділення футболу та баскетболу. В Лубенській районній ДЮСШ «Колос» працює 19 тренерів-викладачів, з яких 2 штатних та 17 тренерів-викладачів, які працюють за сумісництвом. 18 тренерів-викладачів мають вищу освіту за спеціальністю « Фізична культура та спорт», 1 тренер-викладач має базову вищу освіту за напрямом підготовки «Фізичне виховання» кваліфікація бакалавр. На цей час у школі навчається 406 учні. Тренувальний процес проходить на стадіонах сіл району та спортивних залах при загальноосвітніх школах.
У 2019 році при Лубенській районній ДЮСШ «Колос» планується відкриття відділення волейболу в селах Лубенського району.
Вихованці Лубенської районної ДЮСШ «Колос», юні баскетболісти, підопічні тренерів Німича О.І, Голубенка Л.І., Шостака В.М. та Фролова Є.В. є триразовими бронзовими призерами чемпіонату Полтавської області з баскетболу у різних вікових групах, а також постійно беруть участь у обласних змагань серед юнаків та дівчат. Футбольна команда Лубенської районної ДЮСШ «Колос» є фіналістом Дитячо-юнацької футбольної ліги Полтавщини серед юнаків 2007 року народження. Футбольні команди дівчат 2004-2005р.н. та 2006-2007р.н. потрапили до четвірки кращих команд Полтавщини та візьмуть участь у фіналах Чемпіонатів Полтавської області з футзалу у 2019 році. Учні тренерів-викладачів Загоруйка А.М., Куцого П.П., Василенка Б.В., Глущека С.О. та Калімана В.Б. гідно представляли ДЮСШ на обласних змаганнях, а деякі гравці у складі «збірної команди «Полтавщини» взяли участь у міжнародних та всеукраїнських змаганнях, які відбулися у 2018 року у містах Львів, Полтава та Миколаїв.
У 2018 році Лубенською районною ДЮСШ «Колос» було організовано та проведено 12 районних заходів серед юнаків та дівчат в різних вікових групах, а саме: відкриті першості з баскетболу, футболу «Шкіряний мʼяч», футзалу та міні-футболу, а також районна спартакіада школярів з 12 видів спорту.
Усі фізкультурно-спортивні заходи проходять за календарним планом місцевого осередку ГО «ВФСТ «Колос» в Лубенському районі, Лубенської районної ДЮСШ «Колос», єдиним календарним планом фізкультурно-спортивних заходів Полтавської ОДА та календарним планом Територіальної організації «ВФСТ «Колос» в Полтавській області.
У 2018 році для організації фізкультурно-спортивної роботи було придбано деякий інвентар та нагородна атрибутика, що дало змогу в повному обсязі забезпечити належним чином організацію та проведення районних змагань.
У рейтингу роботи місцевих осередків ВФСТ «Колос» за підсумками участі в чемпіонатах і кубках у 2018 Лубенський осередок посів третє місце, поступившись лише містам Полтава і Кременчук.
Охорона здоров’я
Державна політика у сфері охорони здоров’я спрямовується на зміцнення здоров’я всіх верств населення, збільшення тривалості активного життя, поліпшення демографічної ситуації, підвищення якості та ефективності медико-санітарної допомоги, удосконалення фінансування та управління галуззю. Галузь охорони здоров’я в Лубенському районі представляє комунальне некомерційне підприємство «Лубенський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Лубенської районної ради Полтавської області, в структуру якого входять 9 амбулаторій загальної практики-сімейної медицини та 24 фельдшерсько-акушерських пункти. Вторинну допомогу жителям села надає Лубенська центральна комунальна міська лікарня з поліклінічними відділеннями, стоматологічна поліклініка із зубопротезним відділенням на підставі угоди між Лубенською районною та міською радами. Крім того, на території функціонують медичні заклади обласного підпорядкування – КУ «Полтавський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Полтавської обласної ради округ №3, Лубенський обласний госпіталь для ветеранів війни, Лубенський обласний протитуберкульозний диспансер, Лубенський обласний шкірновенерологічний диспансер, Лубенський обласний наркологічний диспансер, дитячий протитуберкульозний санаторій, Комунальне підприємство «Полтавська обласна психіатрична лікарня №2 «Снітино» Полтавської обласної ради», Високо-Тополянський психоневрологічний інтернат. Контроль за додержанням санітарного законодавства в районі виконує Лубенський міжрайонний відокремлений підрозділ лабораторних досліджень ДУ «Полтавський обласний лабораторний центр МОЗ України».
Обсяг медичної субвенції з державного бюджету у 2018 році становить 2 млн. 264 тис. 784 грн., що забезпечило потребу на поточні видатки на 43%. Для фінансової підтримки за 2018 рік отримано трансфертів від сільських рад в сумі 912,7 тис. грн. Крім того, виділено з районного бюджету 2 млн. 505,0 тис. грн. Для забезпечення надання спеціалізованої медичної допомоги сільському населенню Лубенській міській лікарні спрямовано 8 971,900 грн. (субвенція державного бюджету).
З 1 липня 2018 року комунальне некомерційне підприємство «Лубенський районний центр первинної медичної допомоги», через яке впроваджується реформа медичної галузі Лубенського району, перейшло до нової системи фінансування шляхом закупівлі медичних послуг через єдиного замовника – Національну службу здоров’я України. За друге півріччя 2018 року від Національної служби здоров’я України отримано 3 095,65 тис. грн., що дало змогу збільшити заробітну плату медичному персоналу закладу.
Завдяки медичній реформі пацієнт може самостійно обрати сімейного лікаря та підписати з ним декларацію не залежно від місця проживання або реєстрації. Безкоштовно для пацієнтів діють медичні послуги, аналізи, дослідження, ліки, які надаються за державною програмою медичних гарантій. Впроваджується наближення спеціалізованої лікарської допомоги сільським жителям за допомогою телемедицини.
Для поліпшення лікувально-діагностичного процесу, що прямо впливає на своєчасне виявлення та лікування захворювань, за кошти Світового Банку було проведено дооснащення закладів охорони здоров’я кардіографами та пристроями дистанційної передачі електрокардіограми (телекард), тонометрами, сумками-укладками з необхідним набором інструментів для надання первинної та невідкладної медичної допомоги.
Для забезпечення транспортування біологічного матеріалу (крові) передано в тимчасове користування автомобіль «Citroen», що покращило своєчасність доставки крові до лабораторії.
Протягом 2018 року було поліпшено матеріально-технічне оснащення амбулаторій шляхом придбання таких активів, як газовий котел для Вовчицької амбулаторії вартістю 23,9 тис. грн., за рахунок коштів Національної служби здоров’я України та забезпечено лікарів всіх структурних підрозділів комп’ютерним обладнанням на суму 56,6 тис. грн. за рахунок коштів спеціального фонду.
Культура
Реалізацію державної політики у сфері культури на території Лубенського району забезпечують: 29 сільських клубних закладів, районний будинок культури, централізована бібліотечна система в кількості 40-ка бібліотек-філій, Вовчицький районний краєзнавчий музей ім.І.І.Саєнка та дві його філії: «Бієвецький музей-садиба Василя Симоненка» та «Калайдинцівський краєзнавчий музей». 106 працівників культури спрямовують свої зусилля на розвиток самодіяльного аматорського мистецтва, збереження і примноження народних традицій, обрядів. Гордістю району є 20 колективів, які удостоєні звання «народний (зразковий) аматорський». У 2018 році це звання отримали ще два колективи – з Вовчика та Новооріхівки.
Протягом 2018 року з бюджету Калайдинцівської сільської ради спрямовано на розвиток закладів культури 566,0 тис грн., зокрема, на придбання сценічних костюмів учасникам художньої самодіяльності будинку культури – 102,5 тис. грн., на придбання звукопідсилюючої апаратури – 75,8 тис. грн., на придбання сценічного одягу та костюмів для Клепачівського клубу – 227,4 тис. грн. Окрім цього, на виготовлення проектно-кошторисної документації на виконання робіт по капітальному ремонту фасаду будинку культури освоєно 60,3 тис. грн. На зміцнення матеріально-технічної бази Ісківського будинку культури з бюджету сільської ради виділено 100,0 тис. грн. На придбання костюмів для Березотіцького будинку культури виділено 10,0 тис. грн., а на господарські потреби, в тому числі і дрова, – 20,0 тис. грн. Завершені роботи по капітальному ремонту елементів благоустрою Новооріхівського будинку культури (700,0 тис. грн. – кошти державного бюджету, 39,0 тис. грн. – з місцевого бюджету) та капітальному ремонту по заміні вікон на сучасні енергозберігаючі у приміщенні Вовчицького районного краєзнавчого музею ім.І.І.Саєнка на суму 365,0 тис. грн. з Фонду розвитку територій.
До відзначення 27-ї річниці незалежності України у с. Ісківці виконані роботи по реконструкції криниці Тараса Шевченка та благоустрою прилеглої території. На цей проект освоєно близько 300 тис. грн. Левову частку коштів отримано в результаті перемоги в обласному конкурсі проектів розвитку територіальних громад Полтавської області.
Протягом 2018 року:
-
збережено всі традиційні районні свята;
-
з успіхом пройшов 20-й фестиваль родинної творчості «На крилах любові»;
-
творчі колективи взяли участь у 6-ти обласних конкурсах і стали переможцями;
-
дві програми «Фольк-мьюзік» Першого національного телеканалу відбулися за участі колективів району «Жайвір» (РБК) та «Берегиня» Клепачівського сільського клубу.
Надання адміністративних послуг
Відділ з питань організації діяльності центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації за 2018 рік працював у складі трьох адміністраторів та продовжив надання консультацій з різних видів адміністративних послуг. Наймасовішими за цей рік стали звернення громадян з приводу оформлення документів із земельних питань. За 2018 рік було прийнято 7125 звернень із земельних питань.
Електронна форма подачі документів до центру надання адміністративних послуг у цьому році стала дуже популярною та зручною. Якщо у минулому році за рік відділ отримав 165 таких звернень, то у цьому році вже 2633. Найчастіше відвідувачі замовляють витяг з Державного земельного кадастру, а також витяг з Державного земельного кадастру про нормативно-грошову оцінку землі під час переоформлення спадщини, укладені договору купівлі-продажу будинку.
Досить актуальною для відділу є питання прийому документів з оформлення права власності на нерухоме майно. Станом на 31.12.2018 року адміністраторами прийнято 813 пакетів документів. З яких: 391 опрацьовано державними реєстраторами виконавчого комітету Лубенської міської ради і 422 - державним реєстратором сектору державної реєстрації Лубенської райдержадміністрації. У результаті здійснення реєстраційних дій до районного бюджету у вигляді адміністративного збору у надійшло 52260 грн.
За 2018 рік відділом було прийнято документи від часників АТО для оформлення власності на земельні ділянки у кількості 68 штук.
Окрім послуг земельного характеру і реєстрації права власності, відділ надав 727 послуг із вклеювання фотокартки до паспорта гр. України у зв’язку з досягненням відповідного віку. Оскільки до законодавства було внесені зміни з 05.10.2018 року у разі несвоєчасного вклеювання фото до паспорта він підлягає платному обміну на ID - картку, а тому досить велика кількість громадян зверталися безпосередньо до Лубенського відділу ДМС України через пропуск строку для вклеювання фото до паспорта гр. України та отримували уже паспорт нового зразка.
Окрім того, за 2018 рік було прийнято 3 заяви на видачу містобудівних умов і обмежень, 4 пакети документів для реєстрації громадських організацій та 1 заяву про припинення юридичної особи.
Робота зі зверненнями громадян
Протягом 2018 року керівництвом райдержадміністрації проведено 62 особистих прийоми та 45 виїзних, під час яких розглянуто 71 звернення. Питання, порушені під час виїзних прийомів, вирішувалися, по можливості, на місці.
У звітному періоді заступниками голови райдержадміністрації проведено 20 «гарячих» телефонних ліній, під час яких звернулося 25 громадян, та 6 «прямих» телефонних ліній голови райдержадміністрації з жителями району. У рамках постійно діючої прямої телефонної лінії в органах виконавчої влади за участю заступників голови райдержадміністрації, начальників управлінь, відділів райдержадміністрації, керівників організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади зателефонувало 95 громадян, які отримали ґрунтовні відповіді на свої питання.
В райдержадміністрації також діють телефони довіри у відділі з питань оборонно-мобілізаційної роботи та цивільного захисту райдержадміністрації та у відділі освіти, сім'ї, молоді та спорту райдержадміністрації, телефон для громадян з обмеженими фізичними можливостями та «гаряча» телефонна лінія в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації.
Правовою громадською приймальною при юридичному секторі райдержадміністрації надано 28 консультацій мешканцям району.
Протягом 2018 року районною державною адміністрацією опрацьовано 334 звернення, в яких порушено 349 питань, тоді як у 2017 році отримано 232 звернення, в яких порушено 232 питання, кількість звернень збільшилась на 43,9%. З метою розв’язання своїх проблем у звітному періоді до райдержадміністрації письмово звернулись 263 особи (у 2017 році – 153 особи).
В ході особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації року прийнято 71 звернення (у 2017 році - 79). Через мережу Інтернет до райдержадміністрації надійшло 2 звернення.
За видами звернень переважають заяви (302), також отримано 30 скарг та 2 пропозиції.
У 2018 році з Полтавської обласної державної адміністрації надійшло 25 звернень (у 2017 році - 12), з Лубенської районної ради – 4 (у 2017 році - 1), з Верховної Ради України – 2 (у 2017 році - 1), з Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області – 1 (у 2017 році - 0), з обласного контактного центру – 8 (у 2017 році - 8), з Урядової гарячої лінії – 181 (у 2017 році - 95).
Протягом звітного періоду від пільгової категорії громадян до райдержадміністрації надійшло 67 звернень. Значна кількість звернень надійшла від пенсіонерів – 78, що становить 23% від загальної кількості.
На «гарячу» телефонну лінію, що діє в управлінні соціального захисту населення, звернулося 185 осіб, на «телефон довіри» для осіб з обмеженими фізичними можливостями – 125 осіб.
Найактуальнішими питаннями вже тривалий час залишаються питання соціального захисту населення – 183 (52,4 % від загальної кількості питань), зокрема, призначення житлових субсидій. Масове надходження лише у ІV кварталі 2018 року таких звернень (94), які надійшли через Урядову гарячу телефонну лінію та з обласного контактного центру, пов'язана зі змінами умов надання житлових субсидій.
Хвилювали жителів району також питання транспорту та зв’язку – 47 (13,4%). Також райдержадміністрацією розглядалися питання комунального господарства – 26 (6,6 %), охорони здоров'я – 22 (6,3 %) та освіти – 17 (4,8 %).
У звітному періоді зареєстровано 1 анонімне звернення (у 2017 році – 2) та 4 дублетних (у 2017 році – 1). З 9 до 7 зменшилась кількість повторних звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.
Кількість колективних звернень в звітному періоді значно збільшилася – 33 звернення проти 12 у попередньому періоді.
Аналіз звернень свідчить про те, що найбільша їх кількість, а саме 139 звернень (41,6 % від загальної кількості) або 8,4 звернення на 1 тисячу населення, спостерігалась від жителів Засульської ОТГ. Від жителів міста Лубни надійшло 35 звернень (10,4 %) або 0,7 звернень на 1 тисячу населення. В розрізі сільських рад найбільшу кількість заяв отримано від жителів Новооріхівської сільської ради – 23 (12,7%) та Березотіцької сільської ради – 16 (12,3%). Найменше звернень надійшло від жителів Ісковецької сільської ради – 5 (5,5%) та Тишківської сільської ради – 5 (10%).
Середня кількість звернень громадян на 1 тисячу населення Лубенського району становить 10,7.
За підсумками розгляду звернень за 2018 рік вирішено позитивно 105 звернень (31,4 %), надані відповідні роз’яснення – 209 (62,6 %), переслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» - 17 (5,1 %), у стадії розгляду – 3 (0,9%).
Протягом 2018 року до сільських рад Лубенського району (без врахування сільських рад, які входять до Засульської ОТГ та Шеківської сільської ради, яка у 2018 році ввійшла до Сенчанської ОТГ) надійшло 754 звернення, що на 229 менше ніж у 2017 році.
Співпраця з громадськістю
Рівень демократичного розвитку держави залежить від рівня розвитку громадянського суспільства, забезпечення участі громадськості в управлінні державними справами, залучення громадськості у роботі консультативно-дорадчих органів тощо.
З метою забезпечення участі громадськості в управлінні державними справами та вирішення питань місцевого значення, доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності, при райдержадміністрації створена та діє громадська рада, до якої входять представники громадських організацій.
За словами голови громадської ради при Полтавській облдержадміністрації Володимира Голуба, громадська рада є містком між владою та громадськістю. Саме такий місток ми намагаємося постійно утримувати між керівництвом району та громадськістю. Приємно констатувати, що в останні роки жодне рішення, яке стосується громади, не прийняте без врахування думки громадських активістів. Керівництво громадської ради входить до складу консультативно-дорадчих органів райдержадміністрації, голова та заступники голови громадської ради постійно запрошуються на зустрічі з головою райдержадміністрації, їхні зауваження та пропозиції щоразу знаходять підтримку та порозуміння. Члени громадської ради беруть активну участь у масових публічних заходах, які проводяться в районі, культурно-мистецьких святкуваннях, благодійних, волонтерських акціях тощо. Вони виступають ініціаторами та координаторами багатьох заходів, суспільної ваги, вони вказують на недоліки у роботі влади і можуть дозволити собі робити це вільно.
Однак, найбільш цінним є спільне з владою проведення заходів, реалізація більшості ідей та проектів.
Цінним здобутком минулого року вважаємо спільний проект із районною організацією ветеранів та інвалідів «Союз Чорнобиль України» – видання збірки першого голови правління районної чорнобильської організації В. Куксаня, у якій уміщено його вірші, а також спогади про нього. Презентація збірки та вечір пам’яті відбувся 28 березня, зібравши численну представницьку аудиторію, і показав високий рівень поваги до громадського діяча.
Вдалими і результативними виявилися виїзні засідання Громадської ради у населені пункти району та ознайомлення із ситуацією на місцях. Такі засідання відбулися 16 серпня та 24 жовтня.
Однак, останнім часом громадськість відчуває брак знань, передовсім у напрямку написання проектів для реалізації власних ініціатив. Тому 17 липня в адмінприміщенні райдержадміністрації відбувся навчальний тренінг «Проектне мислення. Написання проектів», який проводився для представників громадських організацій, органів місцевого самоврядування, працівників органів публічної влади, місцевих медіа. Метою даного тренінгу було надання учасникам практичних знань з написання проектів, формування ефективних цілей та завдань проектних пропозицій відповідно до вимог, формулювання проектних ідей в правильні проектні заявки. Учасники навчилися грамотно складати ефективний бюджет та робочий план проекту, розподіляти обов'язки та ресурси, отримали практичні рекомендації з написання проектних пропозицій. Тренінг проводився в рамках проекту "Розвиток компетенцій громадських активістів району", за погодженням з Департаментом інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації. Навчання провів керівник проектів громадської організації «Інститут соціальної політики регіону», кандидат наук державного управління, доцент кафедри соціальної і гуманітарної політики Харківського регіонального інституту Національної академії державного управління при Президентові України, автор і редактор книг «Грантрайтінг: методичні рекомендації органам публічної влади з написання проектних заявок», «Основи грантрайтінга і управління проектами в публічній сфері: методичні рекомендації для органів влади і недержавних організацій» Кулініч Олег Васильович.
Громадянська свідомість на Лубенщині міцніє і набуває все більшої ваги. На сьогодні до слова громадськості прислухаються, її враховують, на неї спираються у вирішенні важливих питань. Це є наступний крок до побудови справжнього громадянського суспільства в районі, це напрямок, в якому необхідно рухатися.
Інформаційна діяльність
У 2018 році у районі продовжувала функціонувати налагоджена система інформування населення про роботу органів виконавчої влади, що включає постійно діючі телефонні лінії в органах виконавчої влади (згідно з графіками, які постійно оприлюднюються у газеті «Лубенщина» та на офіційному веб-сайті райдержадміністрації), «прямі телефонні лінії» голови райдержадміністрації (щомісяця), прийоми громадян з особистих питань у визначені дні в приміщенні райдержадміністрації, виїзні прийоми у сільських радах району головою райдержадміністрації та її заступниками, єдині дні інформування населення (щомісяця) тощо.
У 2018 році управліннями, відділами та службами райдержадміністрації проводилися зустрічі «за круглим столом» за участю представників громадськості, районних організацій політичних партій та громадських організацій Лубенщини, під час яких обговорювалися питання соціального захисту, пенсійного забезпечення та медичного обслуговування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями, співпраці органів виконавчої влади з воїнами АТО. Оприлюднювалася інформація голови райдержадміністрації про стан розвитку галузей через міськрайонну газету «Лубенщина» та КУ РМР «Радіо-Лубни»; у березні голова адміністрації виступила з публічним звітом перед громадськістю і цього року темою звіту визначено саме налагодження співпраці органів виконавчої влади з громадськістю.
З творчим колективом громадсько-політичної газети «Лубенщина» визначено пріоритети у висвітленні діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Зазначена газета здійснювала інформаційне супроводження діяльності державних і місцевих органів виконавчої влади та самоврядування Лубенщини. У квітні минулого року завершено процес роздержавлення газети. Відповідно, з райдержадміністрацією укладено договір на висвітлення діяльності органів державної влади. Зокрема, на сторінках газети «Лубенщина» постійно публікувалися різножанрові інформаційні матеріали із засідань колегії райдержадміністрації, сесій районної ради, нарад, семінарів, комісій, координаційних рад тощо, виступи, інтерв’ю керівників територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади у тематичних рубриках. Певна частина інформаційних матеріалів висвітлювалася також по міськрайонному радіо. Налагодження співпраці з міською телекомпанією «Лубни» дало змогу оперативно забезпечити населення району змістовною і важливою інформацією про життя району. Повно і широко діяльність органів виконавчої влади відображена на офіційному веб-сайті райдержадміністрації. Оновлювалася за необхідністю інформація, що стосувалася структурної схеми райдержадміністрації, телефонного довідника, розпорядку роботи керівництва райдержадміністрації, установ та закладів соціальної сфери, підприємств та організацій району, відомостей про закупівлі за державні кошти. Щоквартально оновлювалася інформація про виконання бюджету району, звернення громадян. Оприлюднювалися нормативно-правові акти – розпорядження голови райдержадміністрації. Надавалась також інформація про вакантні посади в райдержадміністрації, розміщувались оголошення, анонси, новини.
Досить вдало представлена сторінка райдержадміністрації у мережі Фейсбук, яка теж постійно наповнюється інформацією про діяльність органу виконавчої влади. На сьогодні кількість підписчиків у сторінки становить 1 450 осіб, середня кількість осіб, які ознайомилися із публікаціями, у середньому становить 5 тис.осіб.
Органами виконавчої влади проводилися заходи у рамках відзначення Дня народження В. Симоненка, Дня Соборності України, Дня народження Т.Шевченка, Дня добровольця, чергових роковин початку АТО в Україні, 32-ї річниці аварії на ЧАЕС, Міжнародного дня пам’яті та примирення, Дня скорботи та вшанування жертв війни в Україні, 22-ї річниці Конституції України, Дня Державного Прапора України, 27-ї річниці незалежності України, роковин Ілловайської трагедії, Дня захисника України, Дня пам’яті жертв Голодоморів – була придбана квіткова продукція, грамоти та районні відзнаки.
До Дня незалежності України оновлено районну Дошку Пошани; до Дня пам’яті жертв Голодоморів – оновлено інформаційну дошку біля меморіалу народної скорботи «Голодомор-33».
Постійно проводиться широка інформаційна кампанія до державних свят, пам’ятних дат, розміщується соціальна реклама, зокрема виготовлялися інформаційні листівки до Дня захисника України, Дня пам’яті жертв Голодоморів та новорічно-різдвяних свят, виготовлялися й розміщувалися постери із соціальною рекламою.
Висновок
Зусилля райдержадміністрації спільно з органами місцевого самоврядування та громадськості в 2018 році були спрямовані перш за все на забезпечення послідовного виконання завдань органів влади вищого рівня підвищення соціальної захищеності усіх верств населення, наповнення бюджетів усіх рівнів, створення належних умов для навчання і виховання учнівської молоді, створення сприятливого інвестиційного клімату, налагодження ефективного діалогу з громадськістю тощо.
На сьогодні найважливішим залишається об’єднання зусиль органів державної влади та громадського суспільства, рівноправний діалог та взаємна відповідальність за розвиток регіону.