ПОЛОЖЕННЯ про службу у справах дітей Лубенської районної державної адміністрації Полтавської області
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови
районної державної адміністрації
24.10.2018 № 340
ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей Лубенської районної
державної адміністрації Полтавської області
- Служба у справах дітей Лубенської районної державної адміністрації Полтавської області (далі — служба) є самостійним структурним підрозділом Лубенської районної державної адміністрації, який утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах повноважень районної державної адміністрації забезпечує виконання покладених на неї завдань на території Лубенської району Полтавської області.
- Служба підпорядковується голові районної державної адміністрації, заступнику голови районної державної адміністрації відповідно до розподілу обов’язків, керівнику апарату районної державної адміністрації, підзвітна та підконтрольна службі у справах дітей Полтавської обласної державної адміністрації.
-
Служба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної
Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України,
актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, розпорядженнями голови Полтавської обласної, державної адміністрації, Лубенської районної державної адміністрації, наказами начальника служби у справах дітей Полтавської обласної державної адміністрації, а також цим Положенням. - Основними завданнями служби є:
реалізація на відповідній території державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї;
здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм
2
власності;
ведення державної статистики щодо дітей;
ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;
підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
визначення пріоритетних напрямів поліпшення на відповідній території становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
- Служба відповідно до покладених на неї завдань:
- організовує розроблення і здійснення на відповідній території заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
- надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;
- оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню;
- подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
- забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;
- здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей –сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях;
-
разом з відповідними структурними підрозділами місцевих органів
виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить
3
соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про
причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
- надає організаційну і методичну допомогу центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;
-
організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами
державної адміністрації, ювенальною поліцією заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
- розробляє і подає на розгляд районної державної адміністрації пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей;
-
веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах,
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених,
влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів( дитячих містечок);
12) надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам,
батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
-
готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а
також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника; -
проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім'ях
опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж
раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після
встановлення опіки та піклування;
- готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу;
-
бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та
дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім'ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей; - готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;
- розглядає в установленому порядку звернення громадян;
19) розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;
20) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належить до її компетенції, через засоби масової інформації;
21) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
4
5. Служба має право:
- приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є
обов'язкові для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями
усіх форм власності, посадовими особами, громадянами;
-
отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і
органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
-
отримувати в установленому порядку від інших структурних
підрозділів обласної, міської, районної у місті, районної державної адміністрації, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики — статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань; - звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;
5) проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
6) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади;
7) влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського
піклування, у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;
8) вести справи з питань опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;
9) перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у
закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності — умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
10) представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
11) запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з'ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;
12) порушувати перед органами виконавчої влади та органами
місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих спеціально
5
уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах сім'ї, дітей та молоді;
-
укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з
науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об'єднаннями громадян і благодійними організаціями; -
скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари
з питань, що належать до її компетенції; -
проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи
піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її
компетенції;
-
визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів
соціального захисту для дітей; -
розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські
програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
18) відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи, вживати заходів для соціального захисту дітей.
6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з
іншими структурними підрозділами Лубенської районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян і громадянами.
-
Службу очолює начальник, який призначається на посаду і
звільняється з посади керівником апарату Лубенської районної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу та Законами України «Про місцеві державної адміністрації» за погодженням начальника служби у справах дітей Полтавської обласної державної адміністрації у встановленому законодавством порядку. - На посаду начальника служби призначається особа, яка має вищу освіту, стаж роботи на посадах державної служби категорії «Б» чи «В», служби в органах місцевого самоврядування або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності не менше трьох років.
9. Начальник служби:
- здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань;
- сприяє створенню належних умов праці у службі, вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи служби;
- подає на затвердження голові районної державної адміністрації положення про службу;
- затверджує посадові обов’язки працівників служби;
- планує роботу служби, вносить пропозиції щодо формування планів роботи районної державної адміністрації;
6
- вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи служби;
- звітує перед головою та профільним заступником голови районної державної адміністрації про виконання покладених на службу завдань та затверджених планів роботи;
- вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції служби та розробляє проекти відповідних рішень;
- може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
- представляє інтереси служби у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації, обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням голови райдержадміністрації;
- видає у межах своєї компетенції накази про взяття та зняття з обліку дітей – сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- готує проекти розпоряджень голови районної державної адміністрації з питань, що належать до повноважень служби;
- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень служби;
- забезпечує дотримання працівниками служби правил внутрішнього розпорядку та виконавської дисципліни;
- здійснює інші повноваження, визначені законом.
11. На період відсутності начальника служби (відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків покладається на головного спеціаліста служби в порядку, встановленому нормативно – правовими актами.
12. Для здійснення функцій щодо проведення процедури усиновлення, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладаються на сектор з питань усиновлення, опіки та піклування служби у справах дітей, який утворюється у складі служби. Штатна чисельність сектору встановлюється залежно від кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб.
13. Граничну чисельність працівників у штатний розпис служби встановлює голова районної державної адміністрації з урахуванням характеру та обсягу роботи і мають забезпечувати якісне виконання покладених на службу завдань
14. Утримання служби здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України в межах граничної чисельності та фону оплати праці районної державної адміністрації.
15. Служба є юридичною особою має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
16. Всі розрахункові операції здійснюються через фінансово-господарський відділ апарату Лубенської районної державної адміністрації.
Керівник апарату
райдержадміністрації О.Г. Пірова